środa, 28 czerwca 2017

tort naleśnikowy z domowym dżemem truskawkowym

Naleśniki goszczą na naszym stole często, na pewno częściej na słodko niż na słono. Jeśli naleśniki mają być z białym serem to składam je w trójkąty, jeśli z dżemem to zwijam je w ruloniki, a je jeśli ze świeżymi owocami....to zawijam je w rożki.  Tym razem mając usmażone naleśniki zamiast zwinąć je w ruloniki dla odmiany zrobiłam z nich tort. Każdy gotowy naleśnik smarowałam dżemem, nakładałam na niego kolejny i smarowałam ponownie dżemem...i tak do skończenia się zarówno naleśników i jak i słoiczka z dżemem.

Składniki:
około 25 naleśników, na blogu jest (jak zrobić domowe naleśniki?)
słoiczek domowego dżemu o pojemności około  350 ml (u mnie truskawkowy), na blogu jest (przepis na domowy dżem truskawkowy)
truskawki do dekoracji gotowego tortu naleśnikowego (opcjonalnie)

Wykonanie:
Na talerz kładę pierwszy naleśnik, smaruję go cienką warstwą dżemu, kładę na warstwę dżemu kolejny naleśnik i smaruję go dżemem. Postępuje tak do momentu, aż skończą mi się naleśniki i słoiczek dżemu. Wierch tortu dekoruję opłukanymi i obranymi z szypułek, pokrojonymi na cząstki truskawkami. Dobrze jest taki naleśnikowy tort chwilkę schłodzić, aby łatwiej było go kroić.



 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...