niedziela, 11 czerwca 2017

czekoladowy tort z kremem czekoladowym i owocami

Były urodziny, był oczywiści i tort. Urodziny nie moje...mojej połówki. Amator wszystkiego co czekoladowe, dostał tort którego bazą był kakaowy biszkopt przełożony kremem, który zrobiłam z serka mascarpone, śmietanki kremówki i gorzkiej czekolady. Tort zwieńczyłam czereśniami i truskawkami. Podsumowując: ze smaku i wyglądu byłam jak najbardziej zadowolona.
 
 Składniki:
domowy kakaowy biszkopt (piekłam z 8 jajek, więc przekroiłam go na 3 części)
 
na krem:
250 g serka mascarpone
około 300 ml śmietanki kremówki
100 g gorzkiej czekolady (kostkę czekolady zostawiłam, aby zetrzeć ją na tarce o bardzo drobnych oczkach, na wierzch tortu)
4 łyżki cukru (ja dodawałam stopniowo do kremu i mnie wystarczyły tylko 4 łyżki, jeśli ktoś lubi bardzo słodkie może dodać więcej cukru)
 
ponadto:
truskawki do środka tortu i do dekoracji (miałam około pół kilograma)
garstka czereśni do dekoracji tortu
szklanka soku pomarańczowego do nasączenia biszkoptu (ja wycisnęłam z 3 pomarańczy), można nasączyć biszkopt gorzką mocną czarną herbatą
 
Wykonanie:
Czekoladę rozpuściłam w kąpieli wodnej (do garnka wlałam wodę i ją zagotowałam, na garnek z gotującą wodą postawiłam miskę odpowiadającą średnicy garnka, połamałam do niej czekoladę i ją rozpuściłam). Miskę z rozpuszczoną czekoladą zestawiłam z garnka, zostawiłam dosłownie na chwilę do przestygnięcia. Schłodzoną śmietankę kremówkę, ubiłam na sztywno, dodaję do niej cukier, stopniowo dodaję serek mascarpone i rozpuszczoną czekoladę. Zmiksuję krem do połącznia się składników. Gotowy krem wstawiam do zamrażarki do schłodzenia się (żeby zgęstniał).
Truskawki do wykorzystania w środku tortu, kroję na plasterki.
Pierwszy blat biszkoptu kładę na paterę, nasączam go sokiem i smaruję kremem. Na pierwszej warstwie kremu układam plasterki truskawek.
Na pierwszy blat tortu pokryty kremem i truskawkami, kładę drugi i powtarzam czynności (nasączam biszkopt, smaruję go warstwą kremu, układam plasterki truskawek). Na koniec przykrywam wszystko ostatnim blatem biszkoptu, który również nasączam. Wierzch i boki tortu przykrywam kremem. Szpatułkę, którą nakładam na tort krem, co jakiś czas zwilżam w zimnej wodzie (po to aby krem się równo i ładnie rozsmarował).
Na koniec wkładam mój tort z paterą do zamrażalnika, aby się schłodził.
Przed podaniem na  wierzch ścieram kostkę czekolady na bardzo drobnych oczkach tarki i dekoruję jego wierzch pokrojonymi na cząstki truskawkami i czereśniami.
 
 
 
 
 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...