niedziela, 26 marca 2017

pieczarki panierowane / panierowane i smażone kapelusze pieczarek

Ciągle szukam alternatyw dla dań mięsnych (w mojej kuchni mięso gości coraz rzadziej). Przyczyny?! Świadomość tego skąd pochodzi większość produktów mięsnych, które możemy nabyć. W głównej mierze rozchodzi mi się o to jak żywione  i traktowane są zwierzęta. Daleko mi do konsumpcjonizmu, uważam że jedzenie jest po to, aby dostarczyć organizmowi energii i siły do działania, a nie po to aby się obżerać i je marnować.

Dziś jeden z dodatków do obiadu,  które przygotowuje jeśli dostanę duże pieczarki.  Małe również można przygotować w tez sposób, ja jednak wolę duże bo imitują mi kotlety schabowe. Wychowałam się na niedzielnych schabowych - teraz przynajmniej czasami taki zamiennik ląduje na moim talerzu.
Jeśli pieczarki mamy świeże i szczelnie opanierowane - wychodzą wilgotne i miękkie w środku z chrupiącą panierką na zewnątrz.

Składniki:
kilka dużych kapeluszy pieczarkowych (ja miałam 6)
3 jajka wiejskie (ja miałam mniejsze)
około szklanki bułki tartej - bułki wedle uznania, w zależności jak grubą panierę lubimy
sól
papryka ostra w proszku
olej do smażenia

Wykonanie:
Pieczarki myję pod bieżącą wodą. Osuszam i solę oraz posypuję ostrą papryką w proszku. Do jednej miski wsypuję bułkę tartą, w drugiej roztrzepuję widelcem jajka. Obtaczam pieczarki najpierw w jajku, a później w bułce tartej. Wrzucam opanierowane kapelusze na rozgrzany na patelni olej. Smażę pieczarkowe kapelusze z obu stron, aż panierka będzie miała złoty kolor. Oczywiście uważam, aby nie przypalić panierki.

Smaży pieczarkowe kapelusze tak, aby były miękkie i wilgotne w środku i uważamy, aby nie przypalić panierki na zewnątrz.

* do bułki w której panierujemy pieczarki, możemy dodać ulubione zioła.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...