piątek, 27 stycznia 2017

tort a la rafaello z truskawkami

Tort był pieczony na urodziny, bliskiej nam osoby.  Był też wielką improwizacją....jak zwykle nie zaplanowałam pieczenia....jedynie miałam zamysł w głowie jak ma wyglądać efekt końcowy mojego wypieku. Miał być kokosowy i z truskawkami (wiem to styczeń....i skąd pochodzą truskawki, którymi udekorowałam tort i jak zostały wyhodowane...ale one miały być namiastką lata w zimie). Tort podobno się podobał i smakował.




Składniki na biszkopt:
200 g mąki pszennej
8 jajek
150 g cukru
 
Wykonanie:
Oddzielam żółtka od białek. Żółtka ucieram z cukrem, aż masa zbieleje. Białka ubijam na sztywno. Na żółtka nakładam warstwami pianę i mąkę. Delikatnie mieszam ciasto  i wykładam do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Ciasto nie powinno sięgać wyżej niż do 2/3 wysokości. Piekę około 35 minut w temperaturze 180 c. 
Składniki na krem:
400 ml mleczka kokosowego
200 g wiórków kokosowych
300 ml śmietany kremówki 30%
pól szklanki cukru pudru
 
ponadto:
szklanka musu truskawkowego (ja miałam mrożone latem i je zmiksowałam, można kupić mrożone jeśli nie mamy swoich)
wiórki kokosowe do obsypania wierzchu tortu
truskawki do udekorowania tortu
 
Wykonanie kremu:
Przelewam mleczko kokosowe do miski i dosypuje wiórki kokosowe. Odstawiam, aby wiórki wchłonęły mleczko. Ubijam śmietankę kremówkę na sztywno, dodaję cukier i wiórki kokosowe, które wchłonęły mleczko kokosowe. Miksuję, aż wszystko się połączy i schładzam.
 
Wystudzony biszkopt, przekrawam na pół. Pierwszą połowę smaruję połową musu truskawkowego (w celu nasączenia biszkoptu). Następnie nakładam warstwę kremu i ją rozsmarowuje. Na pierwszy blat biszkoptu, wysmarowanego kremem, nakładam drugi. Na drugi blat biszkoptu wylewam resztę musu truskawkowego i go rozprowadzam. Następnie już na cały tort nakładam krem i go równo rozsmarowuję. Wierzch tortu dodatkowo posypuję wiórkami kokosowymi i na środku układam umyte i pokrojone w połówki i ćwiartki truskawki.

 
 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...