poniedziałek, 5 grudnia 2016

surówka z czerwonej kapusty i jabłek

Zastanawiałam się ostatnio czemu czerwona kapusta nie jest tak popularna jak biała. Ja zaznajomiłam się dobrze z nią, dopiero wtedy gdy zaczęłam prowadzić swój dom i swoją kuchnię. Przywiozłam sobie ze wsi pewnego razu kilka główek właśnie czerwonej kapusty i deliberowałam wtedy co z niej zrobić!
Wtedy trochę ukisiłam, zrobiłam surówki na zimę do słoików. A na koniec powstała surówka do obiadu z surowej czerwonej kapusty. Właśnie w sezonie zimowym gdzie nie ma smacznych pomidorów, zielonych ogóreczków, rzodkiewek i sałaty. Wtedy królują u mnie w mojej kuchni głównie kapusty, marchewki, buraki i jabłka oraz inne warzywa korzeniowe. Dzisiejszą surówkę z kapusty i jabłek lubimy i robię ją często, aż dziwne, że na blogu nie ma na nią jeszcze przepisu.
Składniki:
spora główka czerwonej kapusty
1 cebula
3 winne , soczyste jabłka
odrobina oliwy
odrobina octu
cukier do smaku
sól

Wykonanie:
Kapustę szatkuję, gotuję w dużej ilości wody z dodatkiem soli i octu. Odcedzam w chwili gdy jest na pół ugotowana. Kapustę kroję w większą kostkę, jabłka obieram i ścieram na tarce o grubych oczkach. Mieszam obgotowaną kapustę ze startymi jabłkami, posiekaną cebulą. Całość doprawiam do smaku solą, oliwą, octem i cukrem.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...