piątek, 1 lipca 2016

proste ciasto ucierane z malinami i agrestem

Zanim wybraliśmy się posiedzieć na działce, chciałam coś upiec! Nie chciało mi się pilnować ciasta drożdżowego. Dla mnie drożdżowe i sernik to zawsze ciasta neutralne, które chyba każdy lubi - bo zawsze się znajdzie ktoś kto nie lubi ciast z kremem czy galaretką. Ale na sernik czy drożdżowe znajdzie się chętny.
Tym razem chciałam zrobić jakieś ciasto expressowo i padło na ciasto ucierane. Dla mnie to ciasto jest pycha, nawet mój Pan zajadał, a ten osobnik jest szczególnie wybredny!

Do tego ciasta można dodać każde owoce sezonowe. Ja miałam pod ręką maliny i kwaśny agrest - które świetnie równoważyły słodkie ciasto.
 Składniki:
200 g mąki pszennej
50 g maki ziemniaczanej
3 duże jajka
200 g masła o zawartości tłuszczu min. 82%
200 g cukru
łyżeczka proszku do pieczenia
 
ponadto:
owoce sezonowe - pół kg: u mnie około 250 g malin i 250 g agrestu
cukier puder do oprószenia wierzchu ciasta
migdały do posypania ciasta (opcjonalnie)
 
 Wykonanie:
Masło utarłam z cukrem i ekstraktem waniliowym. Ucierając dodawałam po jednym jajku. Przesiane mąki z proszkiem do pieczenia dodałam do masy i ucierałam, aż powstanie gładka masa. Małą tortownicę wyłożyłam papierem do pieczenia i przełożyłam do niej masę, wyrównałam szpatułką. Na wiechu masy ułożyłam owoce (przy agreście małym nożykiem obcięłam ogonki).
Ciasto włożyłam do piekarnika nagrzanego na 180 °C  i piekę około godziny do suchego patyczka. 
Gotowe ciasto oprószam cukrem pudrem i posypałam płatkami migdałowymi.
 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...