wtorek, 21 czerwca 2016

zupa krem z kalafiora i młodych ziemniaków

Robi się cieplej, więc na talerzu w mojej kuchni wreszcie zaczynają pojawiać się kolory. Ostatnio zastanawiałam się nad jakąś zupą z letnich warzyw ???? Nie chciałam robić chłodnika, miałam ochotę nad zupą na ciepło. Padło na zupę krem z kalafiora z młodymi ziemniakami. 
Bardzo nam taki krem z kalafiora smakował, więc następnego dnia była powtórka. Zupę  podałam z grzankami czosnkowymi. Resztkę zupy dojadałam na zimno i ostudzona była też pycha.

Składniki:
większy kalafior
pięć ziemniaków młodych (ja miałam średnie)
młody por (biała część)
czubata łyżka masła (o zawartości tłuszczu minimum 82%)
sól himalajska
świeżo mielony pieprz
koperek do posypania zupy
grzanki czosnkowe domowe

Wykonanie:
Kalafiora obieram i dzielę na różyczki. Ziemniaki skrobię, płuczę i kroję w kostkę. Białą cześć pora płuczę i kroję na większe plasterki.
Różyczki kalafiora, pokrojone ziemniaki, pokrojonego pora wrzucam do garnka i zalewam wodą (wody tyle, aby przykryła warzywa).
Gotuję warzywa do miękkości. Przed końcem gotowania dodaję do garnka masło. Miksuje całość na gładką i jednolitą masę. Doprawiam solą i świeżo mielonym czarnym pieprzem. Rozlewam na talerze, posypuje grzankami i posiekanym koperkiem.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...