wtorek, 14 czerwca 2016

sangria (czyli alkoholowy hiszpański napój) po mojemu

Przepis na sangrię podpatrzyłam kiedyś w jakimś kolorowym piśmie dla pań.  Taki napitek jest idealny na upalne dni! Ja podałam go jako początek grilla, w czasie oczekiwania na piekącą się rybę.
 
Sangria to hiszpański napój alkoholowy, który przygotowywany jest z wina, soków owocowych, z dodatkiem owoców i kostek lodu.
A co do nazwy : wyraz sangria z hiszpańskiego oznacza krwawienie. Podobno została nadana temu trunkowi ze względu, że ma on głęboki czerwony kolor.
 
Tak jak większość pysznych rzeczy (tak samo było z sangrią) było zabieranych i pitych lub jedzonych w polu w czasie żniw. Tylko wtedy ten napój składał się z wina i wody.
Dopiero później zaczęto napój ten urozmaicać, dodając do niego owoce, cukier czy mocniejsze alkohole.
 
A dziś moja kombinacja sangrii: w skład której weszły takie składniki jak czerwone wytrawne wino, cydr jabłkowy i owoce.
 


Składniki:
butelka wytrawnego czerwonego wina
około 300 ml cydru jabłkowego (może być woda sodowa lub gazowana woda mineralna)
jedna brzoskwinia
dwie pomarańcze
dwie cytryny
lód w kostkach (opcjonalnie)
 
Wykonanie:
Brzoskwinię, pomarańczę i cytrynę sparzam we wrzątku.
Z brzoskwini ściągam skórkę, wyjmuję pestkę i kroję na plasterki. Z jednej cytryny i pomarańczy wyciskam sok, a pozostałe dwie kroję na półplasterki. Wszystkie składniki łączę ze sobą (z wyjątkiem lodu. Wszystko mocno schładzam.
Przed można dorzucić do napoju kilka kostek lodu.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...