piątek, 17 czerwca 2016

salsa pomidorowa

Salsa - to rodzaj sosu ze zmiksowanych lub drobno pociętych warzyw. Ja swoją salsę zrobiłam z samych pomidorów i cebuli. Nie miksowałam moich składników salsy, tylko drobniutko je pokroiłam. Doprawiłam tylko solą, świeżo mielonym czarnym pieprzem oraz czosnkiem. Sos salsa zazwyczaj powinien być pikantny! Ja tym razem, nie przyprawiałam go zbytnio.
Salsa z pomidorów, tym razem przygotowana była do pstrąga z grilla oraz młodych ziemniaków z musztardą ziarnistą i koperkiem.
 
Składniki:
4 większe pomidory
średnia biała cebula
duży ząbek czosnku
łyżka oliwy z oliwek z pierwszego tłocznia
sól himalajska
świeżo mielony czarny pieprz
 
Wykonanie:
Cebulę  wrzucam do miseczki z zimną wodą, żeby straciła na ostrości. Pomidory zalewam wrzątkiem, żeby je sparzyć. Po sparzeniu skórka schodzi bez problemu.
Po ściągnięciu z pomidorów skórki, kroje je w małą kostkę i przekładam wraz sokiem, który mi z nich wyciekł do miski w której będę moją salsę podawać. Cebulę kroję w małą kostkę i dokładam ją do pomidorów.
Do pomidorów i cebuli, dodaję obrany i starty na drobnych oczkach czosnek (lub można posiekać go drobniutko nożem). Doprawiam salsę solą i świeżo mielonym czarnym pieprzem oraz dolewam oliwę. Mieszam, żeby wszystko się ze sobą połączyło. Wstawiam do lodówki, żeby salsę dobrze schłodzić.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...