sobota, 18 czerwca 2016

risotto z krewetkami

Od czasu do czasu w mojej kuchni przygotowuje risotto. Skład zależy czasem od zasobności kieszeni w danej chwili. Tym razem przygotowałam risotto z krewetkami. My bardzo lubimy takie risotto. Zresztą każdy wariant risotta jest pyszny.
 
    Składniki:
400 g ryżu arborio
około 20 krewetek białych (ja miałam blanszowane i mrożone), jeśli mam koktajlowe dorzucam ich więcej
około 2 litrów bulionu warzywnego
duża cebula
łyżka masła do zeszklenia cebuli + 2 łyżki masła do nadania na końcu potrawie kremowej konsystencji
sól, czarny świeżo zmielony pieprz
sok z połówki cytryny (opcjonalnie)

 Wykonanie:
Krewetki zalewam wodą i zostawiam na chwilę do rozmrożenia, a następnie odsączam je na sitku.
Cebulę siekam w kostkę i szklę na łyżce masła.
Dorzucam ryż i przesmażam go do momentu, aż stanie się szklisty. Stopniowo podlewam ryż bulionem. W miarę jak ryż będzie wchłaniał bulion cały czas go dolewam i mieszam żeby nic nie przywarło do dna. Bulion dolewam do czasu, aż ryż przestanie go wchłaniać.  Przed samym końcem gotowania risotta dorzucam krewetki i dwie łyżki masła i mieszam.
Na sam koniec doprawiam świeżo zmielonym czarnym pieprzem i ewentualnie solą. Opcjonalnie możemy skropić całość sokiem z cytryny.

Risotto podajemy od razu gorące po przygotowaniu.
 
 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...