piątek, 3 czerwca 2016

prosty bochen(ek) ziołowy

Chleb ten piekłam kilkakrotnie i zawsze znikał w szybkim tempie. A jeśli piekłam go z podwójnej porcji, kroiłam w kromki, mroziłam i rozmrażałam w tosterze. Usłyszałam nawet w domu, że ten chleb smakuje lepiej od tego, który bardzo lubimy i kupujemy (ze sprawdzonego źródła). A usłyszeć, że coś jest dobre od domowego łasucha, to naprawdę duży komplement.
Chleb był specjalnie upieczony do szynki prosciutto,
którą dostaliśmy przywiezioną prosto z Italii.
 
 Składniki:
1 kg mąki pszennej
2 płaskie łyżki miodu naturalnego lub cukru
40 g drożdży
około 600 ml wody (jeśli mierzyłam ilość dolewanej wody, mnie wyszło dokładnie 550ml), wszystko zależy od wilgotności mąki.
oliwa
suszone lub świeże zioła (2 łyżeczki mogą to być bazylia lub tymianek lub rozmaryn
łyżeczka posiekanego czosnku
tłuszcz do wysmarowania formy
 
Wykonanie:
Mieszam mąkę, miód (lub cukier) i drożdże w misce (dużej). Dodaję letnią wodę. Zagniatam ciasto na zwartą. lśniącą masę przez kilka minut. Gotowe ciasto wkładam do natłuszczonej oliwą miski, przykrywam lnianą ściereczką i odstawiam do wyrośnięcia na około godzinę w ciepłe miejsce. Pod koniec owej godziny przygotowuję zioła i czosnek. Jeśli ciasto wyrośnie uderzam go pięścią, aby uszedł z niego powstały gaz.
Następnie wyrabiam ciasto ponownie chwilkę, dodając zioła i czosnek. Przekładam gotowe ciasto do natłuszczonych keksówek.
Odstawiam keksówki z moimi bochenkami w ciepłe miejsce, żeby ciasto ponownie wyrosło. Oczywiście keksówki przykrywam ściereczką na czas rośnięcia.
Bochenki piekę około godziny w 200 °C     Są gotowe gdy dobrze zbrązowieją, a podczas pukania w nie usłyszymy pusty dźwięk.
Studzę gotowe chleby na kratce.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...