środa, 15 czerwca 2016

młode ziemniaki z musztardą ziarnistą i koperkiem (nie tylko na grilla)

 Latem czasem przygotowuję ziemniaki z młodym koperkiem z dodatkiem ziarnistej musztardy. Tak przygotowane ziemniaki można podać  od razu po przyrządzeniu, ale najlepsze są po kilku godzinach, kiedy wszystkie składniki dobrze się przegryzą.

Ty razem ziemniaki świetnie się wkomponowały jako dodatek do pieczonej na grillu ryby.
Świetne będą jako dodatek do różnego rodzaju mięs albo jako przekąska z kieliszkiem białego wytrawnego wina.
 
 
Składniki:
ziemniaki (ja miałam około 1,5 kg)
3 łyżki ziarnistej musztardy
średnia czerwona cebula (może być i biała)
pęczek koperku (ja miałam duży, więc użyłam pół)
sól
świeżo mielony czarny pieprz
 
Wykonanie:
Ziemniaki szoruję i gotuję w osolonej wodzie w mundurkach do miękkości. Odcedzam i studzę. Ostudzone obieram ze skórki. Małe zostawiam w całości, większe kroję na połówki ewentualnie na ćwiartki. Cebulę obieram i wrzucam na chwilę do zimnej wody, żeby straciła na ostrości, a następnie kroję w drobną kostkę.
Wrzucam obrane i pokrojone ziemniaki do miski, dodaję musztardę, posiekany koperek i posiekaną cebulę. Doprawiam świeżo mielonym czarnym pieprzem. Mieszam wszystko dokładnie i zostawiam do przegryzienia się.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...