czwartek, 2 czerwca 2016

kotlety z kalafiora

Nieskomplikowane, proste, smaczne,  sycące warzywne kotlety.
U mnie podałam je  jako dodatek do obiadu, ale będą jak znalazł do warzywnych burgerów. Ja  drugiego dnia zajadałam je na kromce chleba! na śniadanie.
 
Składniki:
średni kalafior
jajko
łyżeczka masła
2-3łyżki bułki tartej do środka kotlecików + do obtaczania kotlecików
3 większe pieczarki
cebulka dymka ze szczypiorem
sól
świeżo mielony czarny pieprz
olej do smażenia
 
Wykonanie:
Kalafiora płuczę, dzielę na różyczki, wkładam do garnka, zalewam wodą, solę i gotuję do miękkości. Ugotowanego kalafiora studzę.
Pieczarki obieram, siekam w większą kostkę i duszę na łyżeczce masła do miękkości (pieczarki mają puścić sok, który ma odparować).
Cebulkę siekam razem ze szczypiorkiem. Dobrze odsączonego z wody i ostudzonego kalafiora przekładam do malaksera i rozdrabniam.
Rozdrobionego kalafiora, przekładam do miski, dodaje uduszone pieczarki, posiekaną cebulkę, wbijam jajko, dosypuję bułkę tartą. Mieszam wszystko dokładnie na gładką masę. Doprawiam na koniec solą i świeżo mielonym czarnym pieprzem.
Jeśli masa jest za rzadka dosypuję jeszcze trochę bułki tartej.
Masa na kotleciki ma być zwarta, żeby dało uformować się kotleciki i żeby podczas smażenia nam się nie rozpadły.
Uformowane z mojej masy kotleciki dodatkowo obtaczam w bułce tartej i smażę dobrze rozgrzanym oleju na rumiano z obu stron.
Smaczne zarówno na zimno jak i na ciepło.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...