niedziela, 12 czerwca 2016

gotowany sernik z truskawkami i galaretką z musu truskawkowego

Zrobiłam grilla z okazji urodzin mojego Pana. Planowaliśmy zrobić go tydzień wcześniej, ale na wariata pojechaliśmy w Bieszczady.
Grill zrobiłam tydzień później, cieszę się, że pogoda dopisała i podobno wszystko smakowało.
Na deser zrobiłam gotowany sernik, tylko kruchy spód do niego upiekłam. Ale jak ktoś chce może na spodzie blaszki ułożyć herbatniki lub biszkopty, jeśli zbytnio nie zwraca uwagi na listy składników na opakowaniach produktów albo nie chce mu się piec spodu sernika.
 
Składniki:
spód sernika:
150g mąki pszennej
2 łyżki cukru
60 g zimnego masła
pół łyżeczki proszku do pieczenia
jajko (z wolnego wybiegu)
 
wykonanie spodu sernika:
Do miski wsypałam mąkę, cukier, proszek do pieczenia oraz pokrojone w kostkę zimne masło. Przygotowane w misce składniki roztarłam palcami, aż powstała drobna kruszonka. Na końcu dodałam jajko i zagniotłam wszystkie składniki. Spód tortownicy wyłożyłam papierem do pieczenia i wylepiłam go gotowym ciastem.
Gotowy spód wstawiłam do lodówki na około 15 minut. Na koniec mój spód wstawiłam do nagrzanego piekarnika na około 15 -20 minut na
180°C .   Piekłam na złoty kolor. 
 
masa serowa:
około 1,5 litra tłustego mleka
około pół litra śmietany kwaśnej (18%)
5 jajek (od kur z wolnego wybiegu)
200 g masła
3 łyżki cukru pudru
pół szklanki rodzynek (opcjonalnie)
 
wykonanie masy serowej:
Mleko gotuję, jajka ubijam dokładnie ze śmietaną. Do gotującego się mleka wlewam ubite jajka ze śmietaną. Mieszam zawartość garnka do czasu, aż masa się zważy (czyli od masy serowej ma się oddzielić serwatka). Przelewam wszystko na sitko i czekam, aż masa serowa dobrze obcieknie.
Masę serową studzę. Wystudzoną ucieram z masłem i cukrem pudrem. Na koniec dodaję rodzynki do masy.
 
 * jeśli dodaję do sernika rodzynki to uprzednio zalewam je wrzątkiem, aby zmiękły i odsączam je z wody.
 
Gotową masę wykładam na upieczony spód sernika.
 
dodatkowo:
szklanka musu truskawkowego na galaretkę
łyżka żelatyny w proszku
truskawki pokrojone w plasterki do udekorowania
 
wykonanie galaretki:
Obrane z szypułek truskawki, blenduje. Ja przetarłam gotowy mus przez sitko, żeby moja galaretka była jednolita.
Mus truskawkowy wlewam do rondelka dodaję łyżkę żelatyny i podgrzewam ciągle mieszając, żeby żelatyna się rozpuściła, a w galaretce nie było grudek.
Podgrzewam dosłownie chwilę, aby mus nie ściemniał, tylko do czasu rozpuszczenia się żelatyny.
Galaretkę z musu zostawiam do ostygnięcia i lekkiego stężenia.
 
Wykończenie sernika:
Truskawki płuczę, kroję w plasterki i układam je na masie serowej. Na truskawki wylewam zaczynającą tężeć galaretkę (nie wcześniej bo spłynie nam z sernika).
Gotowy sernik wkładamy do lodówki, aby dobrze się schłodził (najlepiej na kilka godzin).
 
 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...