środa, 22 czerwca 2016

dorada pieczona z młodymi ziemniakami i pomidorami czyli kolacja w pół godziny

Jeśli mam inne zajęcia i niestety nie mogę (nie mam czasu, absorbować sobie głowy dłuższym gotowaniem) ? Co robię na kolację, po prostu piekę rybę! W taki oto sposób mam kolację w 30 minut.
Tym razem miałam zamrożoną doradę, którą międzyczasie wyjęłam z zamrażarki, wrzuciłam do zimnej wody do rozmrożenia. W tym czasie obrałam ziemniaki i podgotowałam je z około 15 minut, po to, aby w czasie pieczenia ich z rybą: były gotowe i ziemniaki i ryba w jednym czasie.
 
 

Składniki:
dorada sprawiona (ja miałam średnią)
około 10 średnich młodych ziemniaków
2 pomidory
sól himalajska
świeżo mielony czarny pieprz
2 łyżki oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia
2 ząbki czosnku
suszona bazylia
 
Wykonanie:
Ziemniaki skrobię, płuczę, zalewam wodą i solę. Gotuję z 10 -15 minut, żeby były pół twarde.
Odcedzam. Doradę dokładnie płuczę i osuszam, nacieram solą i świeżo mielonym pieprzem.
Pomidory płuczę i kroję na ćwiartki. Ząbki czosnku obieram.
W naczyniu do zapiekania, układam podgotowane ziemniaki i ścieram na nie na drobniutkiej tarce ząbki czosnku. Starty czosnek mieszam z ziemniakami. Na ziemniaki kładę doradę i pokrojone pomidory. Całość oprószam suszoną bazylią i skrapiam oliwą.
Doradę z ziemniakami i pomidorami zapiekam z około 30 minut w 200 °C. 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...