piątek, 24 czerwca 2016

babeczki kruche z owocami pachnącymi latem

Wczoraj moja kuchnia zamieniła się w cukiernię, bo  dostałam zamówienie na 31 babeczek!
Na początku wydawało mi się, że pójdzie mi gładko, cóż mnie zawsze coś musi się skomplikować.
Po 1: Miałam dwanaście foremek (z czasem pewnie sobie jeszcze kilka dokupię)!
 Po 2: Kruche spody babeczek upieczone nie z każdej foremki chciały wychodzić.
Skutek moich wyczynów cukierniczych był taki, że trzy razy wylepiałam foremki, cztery razy rozgrzewałam piekarnik i piekłam spody.
Z precyzją prawie zegarmistrza (pomagałam  sobie wykałaczką) - aby wyjąc spody babeczek, ale koniec końców zesztukowałam owe 31 spodów, które nie były pokruszone przy wyjmowaniu z foremek. Mówiąc krótko były idealne.

Mogłam iść na łatwiznę! upiec ciasto z letnimi owocami!,  Może i okazja nie była nie wiadomo jaka, ale nie kończy się szkoły kilka razy w życiu! i będąc nauczycielem, pierwsze wychowawstwo klasy ma się też raz!
Planując mój wypiek, chciałam aby ładnie się prezentował i cieszył oczy. Myślę, że tak było, ja z mojego efektu końcowego byłam zadowolona .

Nie lubię iść na łatwiznę czy to gotowanie, uczenie się nowych rzeczy czy życie! Dla mnie nie ma wyjątków ! Każdy dzień w życiu jest wyjątkowy (nie ważne czy dzieje się dobrze czy źle)!
Każdy dzień jest dla nas lekcją, tylko od nas zależy jaką naukę z tej lekcji wyciągniemy!

Mój wstęp do dzisiejszego wpisu i przepisu zakończę mottem z jednej z książek jednej z pisarek motywacyjnych Reginy Brett (bardzo znanej u nas w Polsce, przeze mnie też lubianej):
"Każdy jest twoim uczniem, albo nauczycielem.
A większość z ludzi występuje w obu tych rolach"
 

 Ze spodami do babeczek zbytnio nie kombinowałam, bo zrobiłam je z przepisu, który często wykorzystuje. Dla mnie jest on prawie idealny, bo ciasto po upieczeniu jest kruche i rozpływa się w ustach, ale przy wyjmowaniu z foremek bardzo się kruszy!
Myślę, że aby nie mieć problemu z wyjęciem spodów babeczek z foremek to wyczuć moment wyjęcia ich z piekarnika! Mnie pomocna tu okazała się wykałaczka, którą pomogłam sobie podważyć brzegi babeczek, żeby wyszły z foremek.
 
  
Przejdę do przepisu (moje foremki mają 70mm).
Składniki na kruche ciasto wystarcza na wylepienie około 16 foremek +/-
 
Składniki:
  CIASTO KRUCHE
Składniki:
0,5 kg mąki pszennej
250 g masła (o zawartości tłuszczu minimum 82%)
150 g cukru
2 jajka (z wolnego wybiegu)
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia 

 Wykonanie:
Z podanych składników zagniatam szybko ciasto.
Masło powinno być dobrze schłodzone. Mnie najwygodniej wszystko wrzucić do głębokiej miski i w niej zagnieść ciasto.

 Gotowym ciastem wylepiam dno i boki foremek.
(przy tych babeczkach spód foremki nie może być wylepiony za cienko, bo to też sprawi problem przy wyciąganiu spodów po upieczeniu z foremek!)
 
* po wylepieniu foremek ciastem, na każdy spód wysypuję ziarna fasoli,  obciążając ciasto, żeby nie rosło. Ja dodaję proszek do pieczenia, do kruchego ciasta, bo on je spulchnia.
Oczywiście po upieczeniu ziarna fasoli usuwam i takie ziarna fasoli używam później tylko do takich celów (czyli obciążam nim  kruche spody babeczek czy tart podczas ich pieczenia)!
 
 Gotowe wylepione spody pod babeczki układam na blasze w piekarniku i piekę 25 minut w temperaturze 200 °C  . Piekę je w dobrze nagrzanym piekarniku. Spody babeczek powinny mieć kolor jasno żółty.
Po upieczeniu spodów, usuwam ziarna fasoli i bardzo ostrożnie wyjmuje każdy spód (ja pomagałam sobie wykałaczką podważając brzegi każdej babeczki podczas wyjmowania!)
 
Szczęśliwie wyjęte spody studzę i wypełniam kremem oraz dekoruje owocami!
 
 
Krem do wypełnienia babeczek:
250 g serka mascarpone
około 150 ml śmietany kremówki 30 %
2-3 łyżki cukru pudru
 
Wykonanie:
Schłodzoną śmietanę kremówkę ubijam na sztywno (nie za długo ubijam, żeby nie zrobiło się po prostu masło)! Serek mascarpone przekładam do miski i miksuję, dodaję cukier puder, a następnie powoli ubitą kremówkę. Miksuję serek z kremówką i cukrem pudrem na jednolitą masę. Schładzam.
Schłodzonym kremem wypełniam babeczki!
 
Do dekoracji babeczk użyłam letnich sezonowych owoców pachnących latem:
* truskawki,
* czereśnie,
jagody,
* morele,
*maliny.
 
Ponadto do zwieńczenia całości:
* płatki migdałowe (opcjonalnie),
* cukier puder do oprószenia wierzchu babeczek.
 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...