wtorek, 16 lutego 2016

grzanki z pieczarkami i żółtym serem + kilka migawek z parku na Kazimierzu Górniczym w Sosnowcu

Mieszkam kilka lat w Sosnowcu i nigdy nie przyszło mi do głowy robić zdjęć, temu co widzę i często mijam. Rozmyślając ostatnio, doszłam do wniosków, że jeśli będę uwieczniać coś na fotografii, to coś po mnie zostanie.   Bo jeśli ja lubię oglądać stare fotografie, może ktoś zatrzyma się  kiedyś nad moimi. Wszystko się zmienia, wszystko mija.
Lubię rysować, ale to wymaga skupienia i czasu. Ale ja znalazłam inny sposób malowania świata wokół mnie przez fotografię.
Pogoda okropna, ale to od nas zależy jak spędzimy czas ?
Każda pogoda ma swój urok!
 






 
Ja spacerując alejkami przenoszę się do  innej, minionej epoki !!!

Park Leśna im. Jacka Kuronia przez mieszkańców Sosnowca nazywany jest Ośrodkiem. Obecnie to relikt minionej epoki. Myślę, że to miejsce jest trochę zapomniane!
Kiedyś czyli w minionej epoce na pewno tętniące życiem.







 
 Po długim spacerze, przy wietrznej pogodzie szybki posiłek na poprawę nastroju wskazany.
 Dla mojego Ukochanego tosty z żółtym serem to  comfort food czyli posiłek poprawiający nastrój - koniecznie wysmarowane ostrą musztardą, majonezem i pikantnym keczupem.
Ja preferuje takie tosty same bez mazideł!
 Grzanki są bardzo szybką i łatwą do przygotowania przekąską. Ja zawsze przygotowuje je ze świeżego pieczywa, bo z obeschniętego są wysuszone i twarde. Na kromki świeżego pieczywa możesz położyć prawie wszystko i zapiec lub opiec same kromki i dopiero poukładać na nich dodatki.
Kuchnia to nie apteka, próbuj i smakuj!
 
Składniki:
świeże dobrej jakości pieczywo (u mnie chleb)
około 300 g świeżych pieczarek
garstka czarnych oliwek
100 -150 g żółtego sera np. edam
 
Wykonanie:
Pieczarki obieram i kroję w półplasterki, wrzucam na patelnię, podlewam odrobiną wody i duszę do czasu, aż zmiękną.
Oliwki kroję na plasterki, a chleb w kromki. Ser ścieram na tarce o grubych oczkach.
Kromki rozkładam na blaszce, na każdej kromce rozkładam najpierw uduszone pieczarki i oliwki. Na koniec posypuję wierzch kromek startym żółtym serem.
Blaszkę z grzankami wstawiam do piekarnika nastawionego na 200 °C na 5-7minut.
 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...