niedziela, 10 stycznia 2016

dżem z gorzkich pomarańczy

Bardzo lubimy pomarańcze, ja lubię i surowe, ale już mój Pan niekoniecznie. Pomarańcze dodaję do ciast, robię z nich dżem lub filetuje i cząstki takich pomarańczy podaję z naleśnikami. Przepis na francuskie naleśniki z pomarańczami czyli crêpes Suzette z pomarańczami już publikowałam.

Jeśli mam więcej pomarańczy to robię z nich dżem i go pasteryzuję, bo do dżemów dodaję małą ilość cukru. Jeśli nie mam gotowego dżemu, robię go na bieżąco. Mnie zrobienie dżemu z pomarańczy na bieżąco zużycie zajmuje 20 minut (5 minut zajmuje mi filetowanie pomarańczy i z około 15 gotowanie dżemu). Z 4 większych pomarańczy z cienką skórką wychodzi mi mały słoiczek dżemu, który starcza na przełożenie około 6 naleśników.
Uwaga! Często u nas w zimie można spotkać gorzkie pomarańcze, surowe wydają się słodkie, a już smażone mają lekką goryczkę. Dla mnie każdy dżem z pomarańczy jest pyszny!
9
 
Składniki:
4 pomarańcze
cukier do smaku

Wykonanie:
   Pomarańcze filetuję. W tym celu odkrawam czubek i spód owocu. Ostrym nożem pionowymi ruchami ścinamy skórkę pomarańczy. Z obranej  pomarańczy wycinam cząstki pozbawione błonek. Z błonek odciskam sok. Postępuje tak z wszystkimi owocami. Umieszczam wyfiletowane pomarańcze w garnku (można jeszcze zblendować dodatkowo cząstki pomarańczy),wsypuję cukier do smaku w zależnosci od słodkości owoców. Włączam gaz i odparowuję nadmiar soku. Od razu zużywam do bułeczek, przełożenia ciastek czy naleśników.

 Jeśli chcę przechowywać taki dżem dłużej przekładam go do czystych wyparzonych słoików i pasteryzuję go około 15 minut, aby pokrywki się zassały.

 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...