środa, 27 stycznia 2016

domowy budyń mleczny z nutą prawdziwej wanilii

W mojej kuchni domowe kiśle i budynie często goszczą jeśli mamy ochotę na szybki deser. Ja już nie dam rady zjeść budyniu z proszku bo czuję w nich chemiczne dodatki! Odkąd prowadzę swoją kuchnię nie nabyłam gotowego budyniu(czy to w celu przyrządzenia go solo czy do ciasta). Jeśli lubisz przygotowywać coś od podstaw i desery, które pamiętasz z dzieciństwa to taki  budyń jest dla Ciebie.

Składniki na budyń:  (1 porcja)
1 szklanka mleka (jeśli jest możliwość prosto od krowy)
1 łyżka cukru
1 żółtko od wiejskiej kury z wolnego wybiegu
1 łyżka mąki ziemniaczanej
łyżeczka mąki pszennej
łyżeczka ekstraktu z wanilii

dodatkowo:
płatki migdałowe lub wiórki kokosowe do posypania wierzchu budyniu


Wykonanie:
  Mleko wlewam do rondelka, odlewam ćwierć szklanki. Do odlanego mleka wbijam żółtko, dodaję skrobię ziemniaczaną, mąkę pszennej i mieszam dokładnie. Do mleka w rondelku dodaję łyżkę cukru, łyżeczkę ekstraktu z wanilii  i zagotowuję. Gdy mleko w rondelku się zagotuje wlewam do niego mleko, które  wcześniej odlałam i w którym rozprowadziłam obie mąki i żółtko.  Przy wlewaniu energicznie mieszam, żeby powstała mi jednolita i gładka masa i nie powstały w budyniu grudki.
Gotowy budyń przelewam do miseczki i posypuje go płatkami migdałowymi.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...