piątek, 25 września 2015

surówka z kapusty pekińskiej i pomidorów

Często  nie mam pomysłu na surówki do obiadu! Dziś jednak przez przypadek wyszła mi smaczna obiadowa surówka. Surówka była z tego co miałam pod ręką czyli pekinkę, pomidory i koperek oraz resztki jogurtu naturalnego.
Pekinkę miałam taką prosto z pola - więc była bardzo duża i miała jeszcze wierzchnie zielone liście.
Ja oczywiście spróbowałam  czy nie są gorzkie (jak się okazało, było  tak jak pomyślałam, były gorzkie).
Jednak ich nie odrzuciłam, poszatkowałam, razem z tymi spodnimi białymi. Dobrze posoliłam poszatkowaną kapustę i ostawiłam. Po zmięknięciu odcisnęłam z niej wodę i goryczki już nie było.
Ale tak poza nawiasem to co gorzkie często dobrze działa na nasz żołądek.


Składniki:
mała kapusta pekińska lub pół dużej (ja miałam olbrzymią więc wzięłam mniejszą jej połowę)
6 małych pomidorów
garstka posiekanego koperku
sól himalajska
świeżo mielony czarny pieprz
3 łyżki jogurtu naturalnego
duży ząbek czosnku

Wykonanie:
Kapustę szatkuję na drobne kawałki, wrzucam do miski, dobrze solę, mieszam i odstawiam, żeby zmiękła. Pomidory sparzam i ściągam z nich skórkę. Koperek płuczę i siekam (ja po posiekaniu go miałam całą garstkę). Z kapusty odciskam wodę i przekładam ją do salaterki. Pomidory kroję w ćwiartki i dodaję do kapusty oraz dosypuje posiekany koperek. Do jogurtu dodaję starty ząbek czosnku i mieszam. Jogurtem polewam sałatkę i oprószam świeżo mielonym czarnym pieprzem do smaku. Wszystko dokładnie mieszam i jeśli jest mało słone doprawiam na koniec solą.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...