piątek, 18 września 2015

sałatka z wędzonej makreli, kukurydzy, groszku i słodkiej papryki

Zawsze mam problem z posiłkiem do pracy dla mojego Pana.
Jeśli nie mam czasu czegoś ugotować, wtedy przygotowuję jakąś sałatkę. Nie lubię sałatek gdzie jest miszmasz czyli w takiej sałatce ląduje wszystko co zalegało w lodówce. Widziałam już sałatki gdzie w składzie jest gotowy makaron czy wędlinki z sklepu.
Jeśli robię jakąś sałatkę - kieruje mną minimalizm. Lubię sałatki, ale takie gdzie jest tylko kilka składników.
Dzisiejsza sałatka jest smaczna i sycąca. Szybka do zrobienia, idealna do pudełka do zabrania ze sobą do pracy.

Składniki:
jedna wędzona makrela (moja miała około 200g)
puszka groszku konserwowego
puszka kukurydzy konserwowej
średnia czerwona słodka papryka
2-3 łyżki dobrego majonezu
świeżo mielony czarny pieprz
łyżeczka ostrej musztardy (opcjonalnie)

Wykonanie:
Z makreli zdejmuję skórę, obieram z dokładnie z ości i dzielę ją na mniejsze kawałki. Z kukurydzy i groszku odlewam wodę.
Paprykę dokładnie płuczę, wycinam gniazdo nasienne i kroję w małą kostkę. Do salaterki wrzucam podrobioną makrelę, kukurydzę, groszek, pokrojoną paprykę, majonez i musztardę.
Mieszam wszystko dokładnie. Na koniec doprawiam świeżo mielonym czarnym pieprzem. Podaję ze świeżym chlebem.
 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...