czwartek, 24 września 2015

pieczone piersi z kaczki podane z kluskami śląskimi

W końcu trochę się ogarnęłam z przetworami i obowiązkami domowymi. Myślę już nad kolejnymi tworami przetworami na zimę! Bo zima długa czasem bywa - a żywić się trzeba, a mnie zależy żeby to było zdrowe jedzenie.
Robi się chłodniej więc mieliśmy chęć na treściwszy posiłek.
Domowe kluski śląskie i pieczone piersi kaczki - konkretny domowy obiad, na pewno nie do zrobienia w chwilę. 
Ale przecież to co domowe często zajmuję więcej niż chwilę.

Składniki:
dwie piersi z wiejskiej kaczki ze skórą
świeżo mielony czarny pieprz
2 - łyżki sosu sojowego
1/3 kubka wody
łyżka mąki pszennej

Wykonanie:
Z kaczki wycięłam piersi. Resztę kaczki pocięłam i poporcjowałam i zamroziłam.
Na skórce na piersiach kaczych ponacinałam tłuszcz - czyli nacięłam skórkę, żeby powstała kratka. Piersi  dokładnie natarłam sosem sojowym i świeżo mielonym czarnym pieprzem.
Natarte sosem sojowym i pieprzem piersi z kaczki, położyłam na rozgrzaną patelnię (oczywiście skórką do dołu). Wytopiłam dokładnie ze skórki na piersiach tłuszcz.
Wstawiam patelnię do piekarnika, przykrytą pokrywką (moja nadaje się do używania w piekarniku). Piekłam kacze piersi około godziny w około 200 °C. 
Co jakiś czas zaglądam do piekarnika - polewam kacze piersi tłuszczem, który został na patelni z wytopionej skórki.
Po około godzinie piersi są miękkie.
Tłuszcz i sos spod piersi kaczych zlałam do rondla.
Piersi zostawiam na patelni w piekarniku, żeby odpoczęły a soki równomiernie się rozeszły.
Do kubka wlałam 1/3 wody i rozrobiłam w niej mąkę. Po prostu zrobiłam zawiesinę. Zawartość rondla z tłuszczem i sosem z patelni podgrzałam i zagęszczam zawiesiną z mąki i wody.
Piersi kaczki jeśli już odpoczęły, kroję na plasterki i układam na półmisku, polewam sosem z rondla.
Ja moje piersi z kaczki podałam z kluskami śląskimi i surówką.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...