czwartek, 17 września 2015

leczo warzywne

Pisałam już, że spędziliśmy kilka dni na wsi. Przywiozłam w samochodowym bagażniku trochę smakołyków do przerobienia z pola i lasu. Myślę, że znów będzie mnie tu więcej - z przetworami i nie tylko. Dziś coś z jesiennych dań czyli leczo. Ja uwielbiam leczo z samych warzyw. Moja mama gotowała leczo z dodatkiem kiełbasy, aby było treściwsze. Ja bardzo często wolę dania z samych warzyw. Bardzo często najadam się takim warzywnym daniem i nie zamieniłabym go na żadne danie mięsne.
Mojemu leczu daleko do węgierskiego oryginału (nie ma w nim mięsa, dodałam kabaczek i jest smażone na oleju, a nie na smalcu), ale jest pyszne.

Składniki:
pół kilograma cebuli
kilogram pomidorów (u mnie po ściągnięciu z nich skórki i wycięciu ogonków)
kilogram papryki (po usunięciu gniazd nasiennych)
kilogram kabaczka (ja miałam duży) u mnie był kilogram po wyjęciu gniazda nasiennego i obraniu ze skórki
mała ostra papryczka bez pestek
2 - 3 łyżki oleju (u mnie nierafinowany rzepakowy)
sól himalajska
świeżo mielony czarny pieprz
łyżka słodkiej papryki w proszku

Wykonanie:
Cebulę obieram i kroję w piórka. Pomidory sparzam,obieram ze skórki, wycinam środek i kroję w mniejsze kawałki. Paprykę dokładnie płuczę, wycinam gniazda nasienne i kroję w drobne paseczki. Kabaczka obieram ze skóry, wycinam gniazdo nasienne i kroję w mniejszą kostkę. Małą ostrą paprykę płuczę, przecinam, wyjmuję pestki i kroję w drobniutką kostkę.
W rondlu rozgrzewam olej, szklę na nim cebulę. Do zeszklonej cebuli dorzucam paprykę, ostrą papryczkę i kabaczka.
 Dodaję również łyżkę słodkiej papryki w proszku.
 Duszę do czasu, aż warzywa w rondlu zmiękną, a z warzyw wydobędzie się aromat.
Na koniec do rondla wrzucam pomidory i duszę wszystko do czasu, aż sok z pomidorów odparuję i leczo zgęstnieje. Na koniec doprawiam całość solą i świeżo mielonym czarnym pieprzem.
Ja takie leczo zjadam samo. Jeśli chcesz żeby było bardziej treściwsze dodaj dobrej wiejskiej kiełbasy. Nie jadasz mięsa, a chcesz, żeby było pożywniejsze podaj takie leczo z kaszą jaglaną, ryżem czy dobrym domowym chlebem.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...