sobota, 5 września 2015

kulki rafaello z krakersów

Rzadko piekę z półproduktów, ale czasem mi się zdarza jeśli potrzeba coś na już. Piekłam rafaello z krakersów i został mi nadmiar wiórków kokosowych i opakowanie krakersów. Dzisiejsze kulki są z tego co mi pozostało w szafkach kuchennych. Wiórki  kokosowe pewnie bym wykorzystała do domowego musli lub owsianek, ale krakersy by mi zalegały, a nie lubię niczego marnować. W efekcie radosnej twórczości powstały kulki rafaello.
Składniki:
opakowanie krakersów (180 g)
szklanka mleka
żółtko
pół szklanki cukru
100 g wiórków kokosowych + do obtaczania gotowych kulek
50 g masła
łyżka mąki pszennej
łyżka mąki ziemniaczanej

Wykonanie:
Krakersy rozdrobniłam w malakserze (można pognieść je sobie w dłoniach). W efekcie końcowym mają być po prostu rozdrobione.
Pól szklanki mleka wlewam do rondla, dodaję do niego żółtko, cukier, masło. W pozostałej połowie mleka rozrabiam obie mąki. 
Mleko z żółtkiem, masłem i cukrem  zagotowuję i do takiego gotującego się mleka - dodaję mleko z rozrobionymi mąkami.  Gotuję wszystko do zgęstnienia, ciągle mieszając. Po prostu gotuję budyń.
Na koniec do budyniu wsypuję wiórki kokosowe. 
Do budyniu z wiórkami kokosowymi dodaję rozdrobnione krakery.
Mieszam wszystko, żeby się dokładnie połączyło.
Z powstałej masy formuję kulki, które każdą oddzielnie obtaczam w wiórkach kokosowych. Schładzam. Podaję. Można konsumować także od razu po przygotowaniu.

 

1 komentarz :

  1. Oooo, świetny pomysł! Akurat w szafce również zalegają mi krakersy, chyba już wiem jak je wykorzystam... :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...