wtorek, 29 września 2015

figi z kozim serem i orzechami włoskimi

Urodziny ! (są pewno tacy, którzy nie znoszą tego dnia i tacy dla których jest to ważny dzień). Ja należę do tej drugiej grupy. Nie obchodzę urodzin hucznie, żadnych nie obchodziłam hucznie (nawet tych 18!). Ale z przybywaniem mi lat lubię ten dzień. Dzień moich urodzin - to zawsze czas przemyśleń nad tym co mi przyniósł kolejny rok mojego życia, jak mnie ten czas zmienił, jak ja się zmieniłam...
Lubię sobie coś podsumować - znów mam rok więcej, znów zrobiłam mniej rzeczy niż sobie zamierzyłam.....ale zawsze można coś zmienić, nadrobić!
Są też plusy kolejnego przeżytego przeze mnie roku - znów jestem bogatsza o nowe doświadczenia życiowe, przybywa mi tak zwanej mądrości życiowej.....wiem, wiem piszę jak jakiś stary mędrzec.
Życzyłabym sobie w dniu moich urodzin tylko jednej rzeczy, żebym nigdy nie była zmęczona życiem.... 
Irytują i męczą mnie jedynie osoby narzekające na wszystko wokół, zrzędzące i marudzące....
Nie muszę mieć wielu rzeczy .....cieszą mnie drobnostki....ale i o wielu rzeczach marzę, planuję i mam nadzieję wszystko to zrealizować...
Bo dla mnie nie ważne czy za oknem mam pluchę i zimno, zielono i wiosnę czy upał.....dla mnie każdy dzień jest piękny.....
Choć muszę tu napisać, że nie zawsze tak uważałam....a szkoda!

A poniżej zapraszam na moją urodzinową przekąskę  Dla mnie ser kozi, świeże figi i orzechy - to połączenie idealne i kwintesencja jesieni.

Składniki:
około 200 g koziej rolady pleśniowej
3 figi
12 świeżych orzechów włoskich 

na sos do polania przekąski:
2 łyżki naturalnego miodu
łyżka octu balsamicznego
łyżka soku z cytryny

Wykonanie:
Roladę kroję na plasterki. Figi płuczę i kroję na ósemki. Orzechy obieram i podprażam chwilę na rozgrzanej patelni.
Plasterki sera rozkładam na talerzu, na serze układam figi i posypuję wszystko podprażonymi orzechami.
Na patelnię wlewam miód, ocet i sok z cytryny. Sos podgrzewam. Ciepłym sosem polewam ser, figi i orzechy. 
Przekąskę zjedliśmy z żytnim chlebem i lampką wina.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...