środa, 12 sierpnia 2015

zupa pomidorowa ze świeżych pomidorów z kaszą jaglaną na wywarze warzywnym

Skoro nadal trwają upały, powstała lekka zupa. Można ją skonsumować nawet zimną, my ją konsumowaliśmy ostudzoną.:)
Zupa wyszła gęsta, sycąca, smaczna i zdrowa.
Zrobiona na wywarze warzywnym, ze świeżych pomidorów z dodatkiem kaszy jaglanej.
Składniki:
1 duża marchewka lub dwie małe
duża pietruszka
mały por
pół szklanki suchej kaszy jaglanej
kilka ziarenek ziela angielskiego
2 listki laurowe
około 600g pomidorów (tyle ja miałam)
sól himalajska
świeżo mielony czarny pieprz
natka pietruszki do posypania zupy
Wykonanie:
Marchew i pietruszkę obrałam, opłukałam, pokroiłam na mniejsze kawałki. Pora obrałam z wierzchnich liści, opłukałam i pokroiłam na kawałki. (z pora obieramy wierzchnie liści jeśli są brzydkie lub przyschnięte).
Do garnka wrzuciłam pokrojoną marchew, pietruszkę i pora, dodałam ziele angielskie i listki laurowe.
Do warzyw dolałam półtora litra wody i gotowałam je 15 minut, po tym czasie wsypałam kaszę (gotowałam do jej miękkości).
W międzyczasie przelałam pomidory wrzątkiem i ściągnęłam z nic skórkę, rozdrobniłam blenderem na gładką i jednolitą konsystencję.
Gdy kasza była miękka - dolałam do zupy zmiksowane pomidory.
Wymieszałam całość, doprawiłam solą i świeżo mielonym czarnym pieprzem. Na koniec na talerzach posypałam wierzch zupy, drobno posiekaną natką pietruszki.

1 komentarz :

  1. TA ZUPKA T COŚ DLA MNIE, UWIELBIAM POMIDORÓWKĘ, ALE JEDYNIE W WEGETARIAŃSKIM WYDANIU :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...