piątek, 14 sierpnia 2015

smażony domowy makaron z jajkiem

Gotowałam zupę owocową z wiśni z makaronem, którego trochę mi zostało. A jeśli zostaje mi makaron domowej roboty to zazwyczaj go przysmażam z jajkiem. Makarony robię w domu, ja już ich nie kupuję. Zastanawialiśmy się ostatnio jak mogliśmy jadać te ze sklepu (nawet te niby lepsze, z górnej półki). Niebo, a ziemia między domowym makaronem, a tym ze sklepu :).
Może to moje danie na talerzu nie wygląda idealnie, ale jest domowe, smaczne i głód zaspokoi. Do takiego makaronu, można dorzucić warzywa np.cukinię, pomidora czy paprykę (jeśli ktoś chce kolorów na talerzu) lub wędzonego, dobrego wiejskiego boczku, żeby było treściwiej.
Zawsze takie proste, wiejskie jedzenie (tak mogę nazwać taki przysmażany makaron z jajkiem)  jest najlepsze :).
Składniki: (na jedną osobę)
100 g domowego makaronu (ugotowanego)
łyżka masła
mała cebula
jajko
sól himalajska
świeżo mielony czarny pieprz
szczypior
 
Wykonanie:
Cebulę obieram i kroję w drobną kostkę. Masło rozpuszczam, szklę na nim cebulę. Do zeszklonej cebuli wrzucam makaron i smażę go do czasu, aż się przyrumieni. Gaszę ogień pod patelnią i wbijam jajko. Patelnia jest tak nagrzana, że zetnie się samo. Po wbiciu jajka na patelnie wszystko mieszam, żeby się razem połączyło. Doprawiam solą i świeżo mielonym czarnym pieprzem.
Wykładam na talerz i posypuję posiekanym szczypiorem.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...