poniedziałek, 10 sierpnia 2015

sałatka nicejska

 W upały zawsze staram się przygotowywać coś lekkiego do zjedzenia.
 Dzisiejsza sałatka jest w sam raz na letnią kolację lub do słoika do zabrania ze sobą do pracy.
Sałaka nicejska to klasyczne danie, które stało się sławne za oceanem dzięki autorce książek kulinarnych Julii Child (pasjonatom gotowania nie trzeba jej przedstawiać).
Sałatkę nicejską można przygotowywać na wiele sposobów, ale niezmienne pozostają trzy składniki - jajka. oliwki, tuńczyk. Dzięki tym składnikom sałatka stanowi sycący posiłek.
U mnie tą sałatkę przygotowuje najczęściej na kolację, tym razem też tak było :).
Składniki:
główka sałaty (u mnie masłowa)
puszka tuńczyka w sosie własnym
3 średnie pomidory
garstka czarnych oliwek
czerwona cebula
3-4 jajka ugotowane na twardo (z wolnego wybiegu)

sos:
2 łyżki soku z cytryny
1 ząbek czosnku
4 łyżki oleju rzepakowego nierafinowanego u mnie (lub oliwa z oliwek)
pół łyżeczki musztardy
pół łyżeczki miodu naturalnego, płynnego
sól
świeżo mielony czarny pieprz

Wykonanie:
Sałatę dokładnie, płuczę i odwirowuje w wirówce do sałaty.
Rwę na kawałki. Cebulę obieram i kroję w krążki. Tuńczyka odsączam z zalewy. Jajka gotuję na twardo, obieram i kroję w ćwiartki. Pomidory sparzam, obieram ze skóry i kroje na ósemki.
W salaterce układam porwaną na kawałki sałatę. Na niej kolejno krążki cebuli, pokrojone w ósemki pomidory i jajka pokrojone w ćwiartki. Całość posypuję garstką oliwek. Na wierzchu układam kawałki tuńczyka.

Przygotowanie sosu:
Składniki sosu, mieszam dokładnie.  Na koniec polewam nim moją sałatkę.

Sałatkę podaję ze świeżym pieczywem, najchętniej bagietką.
Sałatka z moich proporcji spokojnie starczy na cztery osoby.
U mnie starcza na dwie, jedna część dla mnie, reszta 
(czyli trzy porcje) dla mojego łasucha.:)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...