piątek, 21 sierpnia 2015

pizza z sosem ze świeżych pomidorów i mozarellą

Na obiad miałam jak zwykle co innego w planach! Mój Pan siedząc w pracy napisał, że chce pizzę. Nie zdążyłam wstawić zaplanowanego obiadu, więc miał co sobie zażyczył.:)
Dla mnie pizza to ten z szybkich i niekłopotliwych posiłków.:)
Pizza powstała z sosem ze świeżych pomidorów (słodkich i pysznych). Na wierzchu pizzy ułożyłam plasterki mozarelli.

SKŁADNIKI PIZZY:
ciasto drożdżowe
sos pomidorowy 
mozarella - pokrojona na plasterki
( ja miałam jedno opakowani mozarelli w wersji mini) - opakowanie wykorzystałam  na dwie pizze.

Składniki: (ilość ciasta na przygotowanie średniej grubości pizzy o średnicy 30 cm)
        250 g mąki
        15 g drożdży
        150 ml wody
       1 łyżeczka soli
        niepełna łyżeczka cukru
       1-2 łyżeczki oliwy 

Wykonanie:
  Z podanych składników zagniatam ciasto. Najłatwiej jest to zrobić mikserem. Z ciasta lepię kulkę, którą posypuję mąką. Miskę w której rośnie ciasto też posypuje odrobiną mąki. Miskę z ciastem przykrywam lnianą ściereczką i zostawiam w temperaturze pokojowej  na 1 godzinę by ciasto wyraźnie urosło. Ale, że jest lato i ciepło - wystarczy ciastu na wyrośnięcie z około 30 minut.

Składniki na sos:
2 większe świeże pomidory (ja miałam słodkie, bardzo dojrzałe)
odrobina soli do smaku
odrobina świeżo mielonego czarnego pieprzu do smaku
odrobina suszonej papryki
łyżeczka suszonej bazylii

Wykonanie sosu:
Pomidory były tak dojrzałe, że nie musiałam sparzyć skórki. żeby ją ściągnąć. Po prostu dało się ją ściągnąć nożykiem. Ja pomidory zmiksowałam ręcznym blenderem. Przelałam do rondla, doprawiłam solą i świeżo mielonym czarnym pieprzem, odrobiną suszonej papryki. Następnie odparowałam nadmiar soku i gotowałam, aż pomidory zgęstnieją. Na koniec dosypałam łyżeczkę suszonej bazylii.
*Ale jeśli nie masz blendera posiekaj pomidory w drobną kostkę. Rozgotuj je dobrze i odparuj nadmiar soku.

Po wyrośnięciu ciasta:
 Ciasto rozwałkowuje na okrąg o średnicy 30 cm.
 Po rozwałkowaniu umieszczam ciasto na blaszce. Wstawiam blaszkę do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i podpiekam ciasto około 5 minut (jeśli chcę, żeby ciasto było chrupiące piekę chwilę dłużej).

 Po tym czasie wyjmuje blaszkę z piekarnika - smaruję ciasto  moim sosem pomidorowym i układam na wierzchu plasterki mozarelli. Wstawiam  pizzę do piekarnika i piekę jeszcze 3-4 minuty (żeby mozarella się rozpuściła) Po tym czasie wyjmuję i dzielę na trójkąty.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...