poniedziałek, 27 lipca 2015

potrawka z królika z pieczarkami w pomidorach z ryżem

Szykując mojego Pana późnym popołudniem na całą noc do pracy - nie miałam koncepcji na jego kolację do pracy.
Miałam wyjętą porcje królika w lodówce (był to akurat comber). Znów padło na potrawkę. Powstało danie z tego co akurat miałam w kuchni - chude mięso z królika, pieczarki, pomidory i ryż.
Sycące, smaczne, szybkie i niekłopotliwe. :)

Składniki:
mięso z królika chude (u mnie comber, środkowa część)
duża cebula
około 10 małych pieczarek
2 duże pomidory
sól himalajska
świeżo mielony czarny pieprz
odrobina ostrej papryki
łyżka tłuszczu z królika do smażenia
ponadto: ryż do podania i natka pietruszki do posypania potrawy

Wykonanie:
Chude mięso odkroiłam od kości (na kości ugotowałam później zalewajkę).
Mięso opłukałam osuszyłam i pokroiłam w kostkę. Cebulę obrałam i pokroiłam w drobniutką kostkę. Na patelni rozgrzałam tłuszcz z królika i wrzuciłam posiekaną cebulę. Cebulę zeszkliłam, a następnie do niej na patelnię dodałam mięso z królika, które też przesmażyłam do czasu, aż zrobiło się miękkie. Do miękkiego mięsa dodałam obrane i pokrojone w plasterki pieczarki.
Pomidory smażyłam, zdjęłam z nich skórkę i zmiksowałam. Powstałym sokiem zalałam moją potrawkę. Dusiłam całość jeszcze chwilkę. Na koniec doprawiłam potrawkę solą i świeżo mielonym czarnym pieprzem i odrobiną ostrej papryki. Na koniec posypałam całość posiekaną natką pietruszki. Podałam z ryżem ugotowanym na sypko.


2 komentarze :

  1. Witam ! Dziękuję za przepis.Jak tylko zrobię odezwę się. Pozdrawiam-Bogusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam zainspirować :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...