sobota, 18 lipca 2015

orzechówka (na zielonych orzechach włoskich) czyli nalewka lecznicza nie tylko na niestrawność i zatrucia pokarmowe

Nalewka na niestrawność, zatrucia pokarmowe, ale też jako coś mocniejszego po bardzo sytym posiłku. Ja jednak sytych posiłków nie jadam, wolę być pojedzona, żeby nie odczuwać głodu, a nie pękać z przejedzenia.  Kieliszeczek nalewki wolę wypić dla przyjemności i na rozgrzanie :)
Co do nalewki z zielonych orzechów włoskich - medycyna stosowała je od wieków jako znakomity lek przeciwko kurczom i bólom żołądka
 Składniki:
10 zielonych orzechów włoskich (taki które można przebić na wylot szpilką)
1 litr wódki
szklanka cukru
laska cynamonu
2-3 goździki

Wykonanie:
Umyte i osuszone, młode orzechy włoskie, drobno posiekałam z łupinami, włożyłam do słoja, zalałam wódką, dodałam laskę cynamonu i goździki. Słoik szczelnie zakręciłam i odstawiłam właśnie na miesiąc.
Po miesiącu przefiltruję, a orzechy zasypię cukrem i odstawię na tydzień, pamiętając o poruszaniu naczyniem. Później przefiltrowany syrop połączę z nalewką.
Nalewkę przeleje do butelki i schowam w ciemne, chłodne miejsce.
Nalewkę robiłam dwa lata temu - piliśmy ją przy bólach związane z niestrawnością (jeszcze trochę jej zostało). Tegoroczną zrobiłam tak samo, urozmaicając ją laską cynamonu i goździkami.

ORZECH WŁOSKI - to drzewo z rodziny orzechowatych, pochodzące z Azji, u nas uprawiane jako drzewo owocowe.
Owoce orzecha są pyszne i mają swoje właściwości odżywcze dla organizmu. Ale nie wielu wie, że surowcem zielarskim orzecha są liście i zielona naowocnia (zielone, niedojrzałe owoce wraz z otoczką). Oba te surowce zawierają juglon i związki pokrewne, do 15 % garbników, do 1 % kwasu askorbinowego, karotenoidy i inne składniki.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...