niedziela, 12 lipca 2015

udka z królika pieczone z warzywami

Wiadome już jest, że u mnie na blogu często pojawia się mięso królicze z wiejskiej zagrody. Wczoraj smażyłam kotlety mielone z mięsa króliczego, a dzisiaj na  niedzielny obiad upiekłam udka.
Udka tym razem upieczone zostały w towarzystwie młodych warzyw czyli z młodymi ziemniakami, młodą marchewką i różyczkami kalafiora. Jednogarnkowo, smacznie i niekoniecznie szybko ! Królik z racji tego, że był wiejski tym razem piekł się około półtorej godziny.
Składniki:
dwa udka z królika
kilka młodych ziemniaków mniejszych
około 10 młodziutkich marchewek
kilka różyczek z kalafiora
sól himalajska
świeżo mielony czarny pieprz
ząbek czosnku

Wykonanie:
Udka z królika, dokładnie umyłam. Każde udko podzieliłam tasakiem na 3 części. Doprawiłam solą, świeżo mielonym pieprzem oraz natarłam ząbkiem czosnku przeciśniętym przez praskę. Doprawione mięso wrzuciłam do rondla.
Ziemniaki i marchewkę oskrobałam - doprawiłam solą i dorzuciłam do mięsa. Do mięsa i warzyw dodałam jeszcze dwie łyżki tłuszczu.
Rondel z mięsem i warzywami wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 200 stopni. Piekłam wszystko godzinę (między czasie polewałam mięso tłuszczem z dna rondla, żeby nie było suche w efekcie końcowym. Po godzinie pieczenia udek z ziemniakami i marchewkami dodałam różyczki kalafiora i piekłam wszystko jeszcze pół godziny.
Podawałam od razu gorące, ale równie smaczne było i zimne.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...