środa, 15 lipca 2015

drożdżówki z domowym budyniem i malinami (z automatu)

Wczoraj w środku nocy powstawały drożdżówki z domowym budyniem i malinami. Ciasto drożdżowe zrobiłam w automacie do wypieku chleba (a raczej automat wyrobił mi ciasto).
Lubię bardzo wypieki drożdżowe z owocami obok domowych serników i szarlotek. Zresztą chyba lubię każdy wypiek domowy, byle tylko nie miał wynalazków w swoim składzie i nie był przesłodzony :)

 Składniki:
na ciasto drożdżowe:
pół kilograma mąki pszennej
jajko wiejskie
3 łyżki cukru
250 ml mleka (najlepiej wiejskiego)
60g masła
25 g świeżych drożdży
szczypta soli

składniki na domowy budyń:
1 szklanka mleka
1 łyżka cukru
1 żółtko
1 łyżka mąki ziemniaczanej
Wykonanie budyniu:
 Mleko wlałam do rondelka, odlałam ćwierć szklanki. Do odlanego mleka wbiłam żółtko, dodałam skrobię ziemniaczaną i wymieszałam dokładnie. Do mleka w rondelku dodałam łyżkę cukru i zagotowałam. Gdy mleko w rondelku się gotowało wlałam do niego mleko, które  wcześniej odlałam i w którym rozprowadziłam skrobię i żółtko.  Przy wlewaniu energicznie mieszałam, żeby powstała mi jednolita i gładka masa i nie powstały grudki.
Ostudziłam.
 dodatkowo do drożdżówek: maliny lub inne sezonowe owoce.
 Wykonanie drożdżówek: Wsypuje wszystkie składniki do automatu do wypieku chleba - w kolejności płynne, sypkie, drożdże i ustawiam go na program "dough" czyli do wyrabiania ciasta.
Gdy mam już gotowe i wyrobione ciasto - wyjmuję go. Formuje bułki (ja uformowałam sobie większe- wyszło mi ich 12). Bułki ułożyłam na blasze z piekarnika wysmarowanej odrobiną masła. Między bułkami zostawiłam odstępy bo ciasto będzie jeszcze rosło.
W każdej drożdżowce zrobiłam palcami na środku dołek i włożyłam w niego po łyżeczce budyniu. Na budyniu na każdej bułce ułożyłam maliny. Odstawiłam bułki (u mnie było to 20 minut) żeby podrosły.
Gdy już podrosły wstawiam je do piekarnika na pół godziny na 180 stopni Celcjusza. Studziłam na kratce.

1 komentarz :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...