piątek, 3 lipca 2015

domowy ocet truskawkowy (naturalny)

W sieci są przepisy na ocet truskawkowy na occie jabłkowym lub na occie winnym ! Przecież można wrzucić praktycznie  każdy owoc do słoja, zalać wodą z naturalnym miodem i proces fermentacji przebiegnie sobie sam.
Ja miałam bardzo dojrzałe truskawki, nie spleśniałe nie obite, ale bardzo dojrzałe -więc żeby ich nie wyrzucić napakowałam nimi słój i zalałam wodą z miodem. Słój wystawiłam na słońce.

 Składniki:
truskawki (dowolna ilość)
woda (przefiltrowana), dobra woda (nie kranówka, nie woda z butelki plastikowej) - pisałam już  o wodzie jaką pijemy !!!
1 łyżka naturalnego miodu na każdą szklankę wody
 
Wrzuciłam truskawki do słoja. Zalałam chłodną, przegotowaną wodą, na każdą szklankę wody, dałam łyżkę wody (zawsze daję łyżkę miodu na szklankę wody). Wody  z miodem dolewam do słoika tyle, żeby truskawki były przykryte.
Zawsze też zostawiam taki słój od 3 do 6 tygodni. Nawet może stać i 2 miesiące. Dłużej stojący ocet nie fermentuje.
 *Po zlaniu octu trzymamy go w chłodnym miejscu (lodówka, piwnica) - bo nam się popsuje.
* jeśli ocet jest mętny (nic to nie przeszkadza), po zlaniu, odstaniu, osad opadnie i ocet stanie się klarowny.
Słój przykrywam gazą (po to gazą, żeby zawartość słoja miała dostęp do powierza) i obwiązuje go gumką. Latem jest to jak najbardziej wskazane (owady, muszki owocówki).
 
Do czego ocet truskawkowy ?
*do marynowania mięsa,
* do sałatek
* ja go nawet popijam tak jak ocet jabłkowy (na szklankę wody - łyżka octu)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...