piątek, 24 lipca 2015

domowy kisiel z czarnej porzeczki

Zastanawiałam się czy wstawiać kolejny przepis na domowy kisiel. Ale często najprostsze przepisy ciszą się popularnością. Często też ktoś szuka konkretnego przepisu! Dziś kisiel z czarnej porzeczki, mnie było mało taki był pyszny :)
Składniki:
szklanka musu ze świeżych czarnych porzczek
szklanka wody
miód lub cukier do smaku (ja dałam 4 płaskie łyżki miodu)
3 płaskie łyżeczki mąki ziemniaczanej (+więcej do uzyskania odpowiedniej gęstości kisielu)
 
Wykonanie:
Do przecieraka do warzyw i owoców (z gęściejszym sitkiem) wrzuciłam wypłukaną czarną porzeczkę. Przetarłam ją (w celu pozbycia się skórek i pestek). Jeśli komuś nie przeszkadzają skórki i pesteczki to może porzeczkę rozdrobić blenderem.
 Do rondelka wlałam szklankę musu z porzeczek, dolałam pół szklanki wody, dodałam miód do smaku i zagotowałam. Mąkę ziemniaczaną rozprowadziłam w pozostałej 1/2 szklanki zimnej wody i dodałam do zagotowanego i wrzącego musu. Zagotowałam całość i odstawiam do ostudzenia
 
* jeśli po zagotowaniu kisiel nie byłby gęsty, rozprowadzam kolejną łyżeczkę mąki ziemniaczanej w bardzo niewielkiej ilości zimnej wody i dodaję ją do kisielu, mieszam i zagotowuję.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...