poniedziałek, 6 lipca 2015

domowe wino truskawkowe

Nabywając ostatnio truskawki - po prostu przeliczyłam się ze swoją szybkością ich przerabiania.  Część zdołałam przerobić na soki i dżemy. A te najbardziej dojrzałe nastawiłam na wino !
Jest to moje drugie w życiu domowe wino. Pierwsze było z 7 lat temu z porzeczek (nie pamiętam jak go zrobiłam - ale pić się go dało, bo skonsumowane zostało :)
Co z tego mi wyjdzie ? nie wiem, na razie sobie fermentuje :)
 
Podobno truskawki będą fermentować bez drożdży. Tak wyczytałam. Nie znam się na domowych winach (jak na razie) :)
Ja dodałam do truskawek uniwersalne drożdże do produkcji win zarówno białych jak i czerwonych (w płynie). Tylko takie miałam w domu.
 
Składniki:
około 7 kg truskawek
2 kg cukru
opakowanie drożdży w płynie do domowej produkcji wina
4 litry wody (przefiltrowanej)
 
Wykonanie:
Truskawki umyłam, wrzuciłam do wielkiego garnka, zmiksowałam blenderem (żyrafą, można zmiażdżyć tłuczkiem do ziemniaków). Do garnka dodałam kilogram cukru, drożdże i wymieszałam wszystko. Przykryłam garnek pokrywką i zostawiłam go na 3 dni (jeśli mi się przypomniało to przemieszałam w garnku kilka razy dziennie). Po tych 3 dniach - oddzieliłam powstały sok od miazgi i wlałam do wyparzonego gąsiora. Do gąsiora z sokiem dodałam drugą połowę cukru i 4 litry wody.  Gąsior zatkałam rurką fermentacyjną. Wino odstawiłam do fermentacji w ciemne miejsce (bo truskawki lubią się utleniać), ale ciepłe miejsce.
Okres burzliwej fermentacji alkoholowej rozpoczyna się już w kilkanaście godzin po dodaniu „matki drożdżowej” i trwa od 8 do 20 dni. Zależy to od rasy drożdży, ilość dodanego cukru i wody oraz od temperatury otoczenia podobno najwłaściwsza to 20 stopni.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...