niedziela, 19 lipca 2015

domowe lody z naturalnego jogurtu i musu z czerwonej porzeczki (czyli dietetycznie)

 Lody robię w swojej kuchni, nie zawsze jednak każde zdążyłam sfotografować. Często na tym polu czyli w temacie "lody" eksperymentowałam w mojej kuchni. Były już lody na bazie śmietany, na bazie mleka i jajek, śmietanki. Tym razem powstały na bazie jogurtu (który zalegał mi w lodówce). Lody wyszły smaczne, jeden nawet znikł przed moją sesją.:)
Jeśli jakaś gospodyni uważa, że lodów nie warto robić bo są w sklepie, bo zrobienie domowych zajmuje nie wiadomo ile czasu - dla mnie nic bardziej mylnego. Ja wolę postać chwilę w kuchni dla zrobienia domowego deseru i nie szprycować naszych organizmów chemią. Jeszcze bardziej zadziwiające jest, że mieszkając na wsi i mając w obejściu świeże owoce prosto z drzewa bądź krzaka, wiejską śmietanę i jajka od wiejskich kur - gospodynie kupują lody w sklepie w pudle. Sprawdziłam większość lodów w marketach i nawet te reklamujące się jako bez barwników, dodatków, można by je nazwać "lody z wyższej półki" mają chemię w składzie.
Jeszcze jedną kwestię mogę wziąć pod rozwagę nieumiejętność zrobienia czegoś, a lenistwo !
Ja też kiedyś myślałam domowe lody? domowy chleb? domowy twaróg ? itd.

Składniki:
600 - 700 ml naturalnego jogurtu (najlepiej domowej produkcji)
szklanka musu z czerwonej porzeczki
3 łyżki naturalnego miodu (można więcej jeśli porzeczka bardzo kwaśna, albo lubimy bardziej słodkie)
 truskawki i jagody- opcjonalnie (do dodania do lodów, mi zostały po dekorowaniu torcika bezowego).

Wykonanie:
Najpierw przygotowuję mus z porzeczki. Porzeczkę dokładnie płuczę, odsączam z wody i przecieram przez przecierak do warzyw i owoców (przez gęściejsze sitko). Jogurt przekładam do większej miski, dodaję do niego mus porzeczkowy oraz miód do smaku.
Mieszam wszystko na jednolitą masę, do równomiernego połączenia się składników. Ja chciałam mieć lody na patyku, więc masę jogurtowo - porzeczkową przelałam do szklanek (można masę przelać do jakiejś miski lub pojemnika.
Zamrażając lody w szklankach powstały mi w nich kryształki lodu, bo masa była nienapowietrzona. Zamrażając lody w pojemniku mogę co jakiś czas lody przemieszać, żeby je napowietrzyć (celem pozbycia się kryształków lodu).
Do każdej szklanki dodałam po kilka jagód i plasterki truskawek. Gdy masa trochę stężała - wetknęłam w każdą szklankę patyczek do lodów.
Jedyny problem był z wyjęciem lodów ze szklanek, Wystarczyło wyjąć szklanki na chwilę z zamrażarki, ogrzać każdą dłonią i lody wyszły.
Nie potrzeba do zrobienia lodów, ani maszynki, ani nawet specjalnych pojemników do zamrażania lodów. Może mrożąc masę lodową w szklankach, po wyjęciu lodów ze szklanek - lody nie wyglądały idealnie. Ale wszystko co domowe nie musi być idealne - wystarczy jedynie, że będzie zdrowe i smaczne :), a jeśli jeszcze będzie coś wyglądać idealnie (to będzie to dodatkowym atutem).

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...