czwartek, 23 lipca 2015

domowe lody z czarnej porzeczki (bez jajek) podane z pijanymi truskawkami i suszoną porzeczką

Kolejne lody tym razem ze śmietanki i musu z czarnej porzeczki.
Takie lody to prostota, tym razem bez jajek. Wystarczy schłodzić śmietankę, później ją ubić, a następnie wymieszać z musem owocowym i po prostu taką masę zamrozić.
Lody zrobiam rano, a na deser po obiedzie były gotowe.

Składniki:
300 ml śmietanki 30 %
szklanka musu z czarnej porzeczki
kilka łyżek miodu do posłodzenia (u mnie 3)

Wykonanie:
  Schłodzoną śmietanę kremówkę ubijam na sztywno. Czarną porzeczkę dokładnie płuczę, osuszam i przecieram przez przecierak do owoców i warzyw przez gęste sito. 
Łączę mus z porzeczki z ubitą śmietaną kremówką, dosładzam miodem do smaku. Mieszam dokładnie w celu połączenia składników. Przelewam do pojemnika w którym zamrożę lody (u mnie była to szklana miska.
Po przelaniu masy do miski wstawiam ją do zamrażalnika. Co jakiś czas zaglądałam do lodów w celu przemieszania masy, aby nie powstawały kryształki lodu. W procesie zamrażania poprzez mieszanie lodów wtłaczamy w nie powietrze co zapobiegnie powstawaniu kryształków zamrożonej wody.  A co za tym idzie lody będą miały kremową konsystencję.
   Jeśli nie podaję lodów od razu po zamrożeniu i zostają w zamrażalniku - przed podaniem należy je wyjąć na 10 minut - żeby zmiękły i dały się porcjować.
Gotowe lody przełożyłam  do salaterek i udekorowałam suszonym owocem porzeczki i truskawkami z nalewki truskawkowej.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...