niedziela, 28 czerwca 2015

nalewka truskawkowa

Przerabiając 10 kg truskawek - spytałam mojego Pana - "Chcesz nalewkę z truskawek? W odpowiedzi usłyszałam - "Tylko żeby miała moc :), ale nalewkę z wiśni też chcę.
Więc, żeby nalewka miała moc - zrobiłam ją na spirytusie :)
Z nalewkami u mnie w domu jest tak, że muszę je chować, żeby odstały swoje - mam tu na myśli owocowe. Bo ziołowe i lecznicze stoją :)
Najgorsze przy nalewkach jest czekanie - ale jest na co!  Nie ma nic lepszego ! na rozgrzewkę :) niż owocowa nalewka po zimowym spacerku i domowym obiadku.
Składniki:
1 kg truskawek
250 g cukru
1/2 l spirytusu
Wykonanie:
Truskawki płuczę, osuszam. Kroję na ćwiartki i wrzucam do słoja i przesypuje je cukrem. Odstawiam na około godzinę. Po tym czasie wlewam spirytus rozcieńczony połową szklanki wody. Zamykam słój i potrząsam nim delikatnie, żeby wszystko się wymieszało. Słój odstawiam na 6 tygodni - po tym czasie zlewam alkohol do butelki.
Owoce z nalewki przekładam do słoika - wykorzystuje do ciast i deserów.
Odstawiam butelkę z nalewką na minimum 3 miesiące.



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...