środa, 17 czerwca 2015

"Dzika droga" - jeśli brak ci odwagi..musisz ją odnaleźć (moim okiem o filmie)

Spędzając niedzielne popołudnie sama (po długim treningu i spacerze z psami) - nie miałam ochoty na czytanie ! Zaczęłam szukać filmu, który by mnie zajął. Z tym jednak zawsze mam problem, żeby jakiś obraz mnie zajął i zaciekawił. Staram się nie mieć wymagań zanim coś zobaczę. Często zdarza mi się, że jeśli większość wpada nad czymś w zachwyt, to w moim odczuciu wychodzi, że raczej to nic specjalnego. Często też jeśli coś się większości nie podoba - mnie i owszem.
Nie szukałam filmu z etykietką "wybitny".
Z opisu filmu dowiedziałam się, że to historia kobiety, która właśnie uświadomiła sobie, że jej życie legło w gruzach i wyruszyła na samotną wędrówkę przez Stany Zjednoczone by odnaleźć siebie i sens życia. Wielu opis może odstraszyć "szukanie sensu i celu życia". Banał, banał, banał! - pomyśli. Na pewno nie jest to film dla każdego. Jest to film dla osób lubiących spokojne, refleksyjne kino drogi. Ja takie lubię. :)
Zawsze zwrócą moją uwagę filmy i książki gdzie bohater szuka sensu i celu życia. Myślę, że nie każdy potrafi odnaleźć swój sens i cel życia. Czy każdy potrafi zadać sobie pytanie - po co żyje, jaki sens ma moje życie ?- myślę, że nie! Wielu żyje bo żyje - czas płynie (jednego dnia jesteśmy młodzi, a drugiego budzimy się jako staruszkowie). Czasem jest tak, że jak już wiele rzeczy sobie uświadomimy - na wiele rzeczy jest już za późno! To tak na wstępie trochę moich rozważań!
Cheryl bohaterka filmu (jest też książka) postanowiła przejść legendarny szlak wiodący wzdłuż zachodniego wybrzeża Ameryki Północnej. Tzw. Pacific Crest Trail (PCT) prowadzący od granicy Meksyku i USA do Kanady. Wiedzie on przez stany Kalifornia, Oregon i Washington i prowadzi przez piękne górzyste tereny - m.in przez pasmo Sierra Nevada i góry Kaskadowe.
Cheryl przeszła cały zaplanowany przez siebie szlak, odnalazła siebie i swój sens życia.  Ruszyła na szlak nie dla zewu przygód, pięknych widoków, lecz wędrówka była dla niej rodzajem terapii i ucieczką od narastających problemów.
Większość tak ma: zniknąć, nie myśleć o rzeczywistości. Wielu dorosłych jest jak dzieci we mgle - zagubionych w dorosłym życiu. I taka zagubiona Cheryl (po życiowych przejściach) ruszyła na szlak. Chce przekonać samą siebie, że jeszcze da radę coś dobrze zrobić w swoim życiu. Bo jeśli uda jej się przejść całą trasę, to nie będzie dla niej rzeczy niemożliwych.
Monolog na końcu filmu - mówi sam za siebie "Moje życie jak każde inne jest zagadkowe, nieodwołalne, święte, tak bliskie, tak dzisiejsze, tak bardzo moje i dać mu się toczyć to najdziksza droga".
Niektórzy mogą stwierdzić - ćpunka i pijaczka, niszcząca swoje życie rusza na spacerek po Ameryce ! Ale to jest osoba, która rozumie co robiła i chce się zmienić.
Ja nigdy nie oceniam ! Jeśli ktoś się zmienia na lepsze - podziwiam, że było go na to stać, dał radę, podniósł się, przyznał się do błędu.
Czy każdy dał czy daje radę przejść taką trasę myślę, że nie! Myślę, że aby wybrać się na taką wędrówkę trzeba znaleźć w sobie odwagę.
2600 mil nie przechodzi się od tak !(a takie szlaki obfitują w zdradliwe odcinki).
Tak wygląda trasa PCT

Podsumowując -po obejrzeniu filmu zamarzyło mi się przejście takiego szlaku.
Nie po to, aby odnajdywać siebie - tylko, aby obcować z naturą, podziwiać otaczający mnie świat i sprawdzić się.:)

Film wart uwagi! jeśli ktoś szuka wrażeń (to w innych filmach) - bo "Dzika droga" będzie wiała dla takich osób nudą.
"Dzika droga" - to film inspirowany życiem - to tylko tyle i aż tyle.

2 komentarze :

  1. Trafiłam na "Dziką drogę" przypadkiem, nie tak dawno temu. Dla mnie, jeden z piękniejszych filmów, jakie widziałam...bez szybkich samochodów, kaskaderskich wyczynów i strzelania, wywarł na mnie takie wrażenie, jakby wybuchła bomba.
    Upaść i wstać to, najpiękniejsze co człowiek może zrobić dla samego siebie...
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj na moim blogu :) Dla mnie takie filmy jak "Dzika droga" są wartością. Ja potrafię takie filmy obejrzeć nie tylko dla przesłania jaki niosą, ale dla prostych kadrów i widoków w tle. Zgadzam się z Tobą, że upaść i wstać to najpiękniejsze co może człowiek dla siebie zrobić......ale nie zawsze każdego na to stać! Także pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...