niedziela, 14 czerwca 2015

duszone pieczarki ze śmietaną

Lubimy pieczarki pod każdą postacią. Ja lubię nawet surowe:).
Dziś pieczarki udusiłam na maśle z odrobiną śmietanki dla podbicia smaku.
Zjedliśmy je jako antipaso przed obiadem ze świeżą bagietką.
Takie pieczarki to świetny dodatek do klusek, ziemniaków lub jako dodatek do pieczonego lub duszonego mięsa.
Składniki:
pół kilograma pieczarek
duża cebula
2 łyżki masła
3 łyżki śmietanki 30%
sól himalajska

świeżo mielony czarny pieprz
wieża natka pietruszki (można inne ulubione świeże zioła) lub ulubione suszone

Wykonanie:
Pieczarki obieram (ja miałam z dużymi kapeluszami). Jeśli mam małe jedynie je płuczę i osuszam.
Obrane pieczarki pokroiłam na plasterki. Cebulę pokroiłam w drobną kostkę. Na patelni rozpuściłam masło - zeszkliłam cebulę. Do zeszklonej cebuli, dodałam pokrojone w plasterki pieczarki.
Dusiłam pieczarki do czasu, aż zmiękły i puściły sok. Odparowałam sok z pieczarek, dodałam śmietankę. Doprawiłam zawartość patelni solą i świeżo mielonym pieprzem. Całość posypałam posiekaną natką pietruszki. Pieczarki podałam ze świeżą bagietką.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...