czwartek, 21 maja 2015

sznycelki z piersi kurczaka

Po kilku dniach spędzonych samemu - znów danie z tych mięsnych. Kiedy spędzam czas sama zdarza mi się robić kilkudniowe głodówki. Moje głodówki nie są w celach zbicia wagi, bo mnie to nie jest potrzebne. One są w celu oczyszczenia organizmu z toksyn. Takie głodówki robię od około 10 lat. Dla niektórych jest to niewyobrażalne nie jeść przez 3 dni.
Z mojego doświadczenia mogę napisać, że po zastosowaniu głodówki wszystko smakuje lepiej i rozjaśnia się umysł. A wielu taka oczyszczająca głodówka by się przydała w dzisiejszych czasach.
Moje sznycelki z piersi kurczaka są z wiejskiej kury (ta akurat była większych gabarytów). Pociłam ją na porcje na wsad do zup. Piersi dały się pociąć na kawałki i rozbić na małe kotleciki. W dzisiejszych czasach przyzwyczailiśmy się, że na obiad musi być mięso. Na dodatek, żeby było chudziutkie. A jak już coś jest okraszone odrobiną dobrego tłuszczu - to jest uważane za niezdrowe.
Najlepiej jest iść do sklepu kupić część zwierzęcia na którą mamy ochotę lub która jest w promocji. A reszta jest niejadalna. To jest dopiero wygoda i komformizm. Nie musimy wyhodować i zabić !
Mięso ładnie zapakowane w marketach, wielu się nawet nie zastanawia skąd pochodzi, czym było karmione ! Wielu nie myśli czym żywi swoje rodziny. Będąc dziś w pobliskim markecie po kawę i drożdże otyłe małżeństwo rozmawiało o butelkowanym słodkim napoju - który smak owego napoju lepszy. Nie dość, że to coś było w plastiku, to tak jak wszystkie takie napoje zawiera konserwanty i barwniki. Dodatkowo między zakupami były m.in. piersi z kurczaka w plastikowym opakowaniu i pyszne chipsy ! :)

 Składniki:
większa pierś z kurczaka
wiejskie jajko
bułka tarta
sól himalajska
świeżo mielony czarny pieprz
olej do smażenia
Wykonanie:
Pierś z kurczaka tnę w poprzek na mniejsze kawałki. Rozbijam tłuczkiem każdy kawałek (oprószam je solą i świeżo mielonym czarnym pieprzem). Jajko roztrzepuję. Każdy rozbity kawałek piersi z kurczaka obtaczam w jajku i bułce tartej. Smażę na rozgrzanym oleju na rumianu z obu stron. Podałam kotleciki z tłuczonymi ziemniakami i kiszonymi ogórkami.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...