niedziela, 24 maja 2015

sos bolognese (z piersi wiejskiego kurczaka)

Kiedyś na blogu był już przepis na sos bolognese  (a raczej jak ja go robię jego szybką wersję).
Ale wtedy to był  jeszcze czas gdzie zdarzyło mi się kupić kawałek mięsa w sklepie czy paczkę makaronu. Teraz kombinuję jak zrobić coś w jak najzdrowszej wersji. Nasze polskie wersje "sosu bolognese" jak pisałam już kiedyś, nie mają nic wspólnego z wersją oryginalną tego sosu.
Domowy makaron spaghetti wykombinowałam po swojemu. Myślę, że w efekcie końcowym wyszło mi osobliwe danie -  domowy makaron spaghetti z mieloną piersią (z wiejskiego) kurczaka  w sosie pomidorowym.
Składniki:
pierś z wiejskiego kurczaka (ja wrzuciłam do malaksera, żeby rozdrobnić zmielić)
2  cebule
400g przecieru domowego lub passaty pomidorowej
2-3 ząbki czosnku
oliwa do smażenia
bazylia suszona
chilli w proszku
sól himalajska

  Wykonanie:
   Cebulę drobno siekam, wrzucam na patelnię - przesmażam na oliwie.
Następnie przesmażam mięso, aż zbrązowieje. Do przesmażonego mięsa i cebuli dolewam pasattę lub przecier. Dorzucam do sosu przeciśnięty przez praskę czosnek lub go drobno posiekany. Wsypuję do smaku  bazylię , chili w proszku. Doprawiam solą i świeżo zmielonym pieprzem. Jeśli jest taka potrzeba chwilę odparowuje sos do momentu, aż trochę zgęstnieję. Sos  podałam z domowym makaronem.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...