niedziela, 10 maja 2015

potrawka z soczewicy i mięsa z królika

Z suchej soczewicy, która mi została, reszty rosołu oraz z kawałka chudego mięsa z królika - ugotowałam potrawkę.
Zawsze twierdzę, że można ugotować coś z niczego (czyli z resztek jedzenia, które nam zostało!). Czasem wydaje nam się, że nic nie ma na obiad, a jednak nie do końca tak jest. Warto pokombinować i nie marnować jedzenia. Korzyści: nie będziemy głodni, nic się nie zmarnuje i kieszeń będzie pełniejsza. :)

Składniki :
szklanka suchej brązowej soczewicy
2 większe cebule
łyżka tłuszczu (u mnie tłuszcz z gęsi ze skwarkami)
kawałek chudego mięsa z królika (u mnie comber, pokrojony w kostkę oraz wątróbka)
ponad pół litra rosołu (mnie został z wczorajszego obiadu, gotowałam go na wiejskim mięsie)
świeżo mielony czarny pieprz
ostra papryka do smaku (opcjonalnie)

Wykonanie:
Na łyżce gęsiego tłuszczu, zeszkliłam cebulę. Następnie dodałam pokrojone w kostkę mięso z królika (obsmażyłam je chwilę). Dosypałam soczewicę, podlałam zawartość rondla rosołem. Gotowałam do miękkości mięsa i soczewicy (do czasu, aż rosół wyparował). Na koniec doprawiłam świeżo mielonym pieprzem i ostrą papryką. Podałam z domową sałatką z buraków i papryki (ze słoika).

1 komentarz :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...