wtorek, 26 maja 2015

owsianka na domowym mleku roślinnym (z orzechów włoskich) z jabłkiem

     Na jesieni pokazywałam jak zrobić mleko roślinne z orzechów włoskich. Tym razem po zblendowaniu wody z orzechami - nie odcisnęłam powstałego mleka od miazgi. Przelałam mleko z miazgą do rondla i dosypałam do niego płatki owsiane.
Posłodziłam miodem i dodałam jabłko. Nie mam nic przeciwko owsiance na wiejskim krowim mleku. Ale w  przypadku jego braku musi wystarczyć mleko roślinne.
My zresztą lubimy owsianki pod każdą postacią :).
Składniki:
kubek wyłuskanych orzechów włoskich  (namoczonych przez noc i obranych ze skórek). Po namoczeniu przez noc orzechów skórki same odchodzą, powinny!
dwie szklanki przefiltrowanej wody
6 łyżek płatków owsianych (tym razem miałam błyskawiczne)
małe jabłko
łyżka miodu naturalnego

Wykonanie:
Obrane ze skórek orzechy, wrzucam do blendera, dolewam wodę.  Orzechy z wodą blenduje do czasu, aż z orzechów powstanie miazga. Zawartość blendera przelewam do rondla, dosypuje płatki i gotuję chwilę. Miałam płatki błyskawiczne więc wystarczyła chwila od zagotowania się mleka, żeby płatki były miękkie.
Owsiankę dosłodziłam miodem, przelałam do misek.
Na wierzch każdej owsianki położyłam po garstce pokrojonego w kostkę jabłka.

1 komentarz :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...