wtorek, 5 maja 2015

lecznicza nalewka z pokrzywy

Są takie rośliny (zioła) jak np. pokrzywa, które zajmują w mojej kuchni szczególne miejsce. Jednym ze sposobów w jaki konserwuję  pokrzywę to zalewam ją po prostu alkoholem (najprostszy sposób). Ale nalewki alkoholowej nie podamy dzieciom.
 Dla dzieci pokrzywę możemy zakonserwować mieszając świeżo wyciśnięty z niej sok z miodem. Na blogu jest jak ja  konserwuję  sok z pokrzywy z miodem.
Podsumowując pokrzywę możemy  zakonserwować:
* robiąc z niej nalewkę,
* mieszając sok z pokrzywy z miodem,
 * ususzyć na herbatki.
Najlepiej zbierać pokrzywę przed kwitnieniem (od połowy kwietnia do połowy maja).
Jak zrobić nalewkę ?
Ja nigdy nie odmierzam składników. Zbieram jak najmniejsze listki z początkiem wiosny, z czystego stanowiska. Dokładnie płuczę listki, układam w słoiku. Zalewam czystą wódką, tak aby przykryć listki. Zamykam słoik szczelnie i odstawiam w chodne miejsce na 14 dni. Następnie zlewam do butelki.
Powinno się pić taką nalewkę 2 razy w tygodniu po małym kieliszku. Ja piję ją głównie w ogólnym osłabieniu, w sezonie na grypy i przeziębienia.

2 komentarze :

  1. Ja piję bimber i zagryzam pokrzywą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Proponuję odrobinę miodu do tego.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...