środa, 27 maja 2015

kasza gryczana z podrobami (z gołębi)

Dziś coś nie wyszukanego - czyli coś takiego jak moja kuchnia. Bardzo lubię kaszę ugotowaną na sypko. Zimą i wiosną lubię - z kiszonkami (kapusta kiszona, ogórek kiszony itp.), a latem i jesienią ze świeżymi warzywami - pomidor, ogórek, rzodkiewka czyli to co akurat mam.
Często jak mam wiejskie mięso i dzielę je na porcje (podroby czyli wątróbki i żołądki oddzielam). Później takie podroby wykorzystuje jako dodatek do kaszy. Mój Pan mam wtedy szybką przekąskę. Ja zjadam z kaszę z warzywami, a mojemu łasuchowi dorzucam dodatkowo podroby.
Wykorzystuję podroby z gęsi, kaczek, królika, kurczaka - tym razem miałam z kilku gołębi.

Składniki: (na jedną porcję)
szklanka ugotowanej na sypko kaszy gryczanej
duża cebula
garstka podrobów (żołądki i wątróbki z kilku gołębi) - mogą być z innych zwierząt
sól himalajska
świeżo mielony czarny pieprz
łyżka tłuszczu (u mnie tłuszcz gęsi ze skwarkami)

Wykonanie:
Tłuszcz rozgrzewam w rondlu, podsmażam na nim pokrojoną w drobną kostkę cebulę. Do zeszklonej cebulę dorzucam żołądki i wątróbki. Przesmażam chwilę, żeby nie były surowe. Doprawiam solą i świeżo mielonym czarnym pieprzem. Mieszam zawartość rondla z kaszą gryczaną ugotowaną na sypko. Podaję z kiszonym ogórkiem.

Dziki kocur zwany przez nas "Tłuściochem" chętny na przekąskę :).


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...