poniedziałek, 25 maja 2015

domowy makaron z domowym twarogiem

Makaron z twarogiem (białym serem) - proste połączenie. Ktoś by nawet powiedział (ekspresowe danie). Ale czy takie ekspresowe ?
Makaron z paczki, twaróg z opakowania - niby 10 minut i gotowe.
Tylko ów twaróg ze sklepu - z mleka z chowu przemysłowego, a o jakości makaronu napomknęłam przy domowym makaronie spaghetti. Dla mnie nie jest to danie do szybkiego zrobienia. Chyba, że mamy gotowy domowy twaróg i domowy makaron - wtedy wystarczy chwila :).
Mnie zrobienie twarogu zajmuje chwilę - podgrzewam zsiadłe mleko (ma być ciepłe, nie zagotowujemy mleka). Takie podgrzane zsiadłe  mleko wylewam na gęste sito wyłożone gazą i odciskam.
Zawsze staram się planować posiłki. Jeśli mam zamiar podać makaron z twarogiem - muszę zrobić twaróg i zagnieść makaron.
Muszę mieć wiejskie jajka, wiejskie mleko (nastawić na zsiadłe) i dobrą mąkę.
Zazwyczaj jednego dnia gotuję rosół i robię więcej domowego makaronu. Drugiego dnia podaje makaron, który mi został z domowym twarogiem.
Kiedyś nabywałam w sklepie makaron czy twaróg - bo wychowałam się w czasie gdzie można kupić jedno i drugie w sklepie. Nikt mnie nie nauczył jak zrobić makaron czy twaróg ! Bo można było kupić gotowe ! Wcześniej nie zastanawiałam się kupując twaróg czy gotowy makaron - z czego i jak je wyprodukowano ! Teraz dochodzę do wniosków - żeby być zdrowym w dzisiejszych czasach najlepiej byłoby nic nie jeść albo prawie nic :).
Na blogu są już jak zrobić:
domowy makaron jajeczny
domowy twaróg

  Składniki:
domowy makaron jajeczny
domowy twaróg
wiejska śmietana (opcjonalnie)
naturalny miód lub cukier

Wykonanie:
Do dużej miski wrzucam makaron i wkruszam do niego twaróg. Na koniec polewam makaron z twarogiem naturalnym miodem (lub posypuje cukrem). Mieszam zawartość miski. Rozkładam na talerze.
 Można twaróg wymieszać z wiejską śmietaną i połączyć z makaronem. My lubimy sam makaron z serem.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...