piątek, 10 kwietnia 2015

kaszotto z mięsem z królika

W kuchni włoskiej mamy risotto, potrawę tą często gotuję w mojej kuchni (w różnych wersjach). Czasem robię coś podobnego do risotta, zastępując ryż, kaszą.
 Jeśli jest risotto, którego bazą jest ryż.  Może więc być i kaszotto, którego bazą będzie kasza.
Tyle ile jest wersji risotta, na pewno nie mniej znajdziemy wersji kaszotta.
Dziś u mnie moja wersja kaszotta (z kawałkami mięsa króliczego).
Miałam podroby z królika (wątroba, serce, nerki) i kawałek combra (środkowa część tuszki królika). Oprócz tego został mi z wczoraj rosół. Rosołki gotuję ostatnio bardzo często, raczymy się nimi na rozgrzewką.
Bo choć czuć już wiosnę  w powietrzu, przed południem robi się coraz cieplej - to jednak ranki i wieczory są jeszcze chłodne.

Mając kawałki mięsa króliczego, domowy rosół oraz kaszę jęczmienną - nie mogło powstać nic innego jak moja wersja kaszotta.
Moje kaszotto, może i wygląda mało apetycznie i buro na talerzu.
Mogę napisać, że było smaczne. Mój Pan, kończąc opróżniać talerz stwierdził : Dobre było, szkoda, że już nie ma :).

Składniki:
około litra bulionu drobiowego (z mięsa ekologicznego)
kawałki mięsa króliczego (ja miałam podroby - wątroba, nerki, serce) oraz mięso z combra
dwie średnie cebule
kubek kaszy jęczmiennej (ja miałam drobną)
łyżka tłuszczu (ja miałam wytopiony z ekologicznej kaczki)
ostra papryka do smaku

Wykonanie:
Mięso płuczę, kroję na mniejsze kawałki. Mięso z combra, odkrawam od kości i kroję na mniejsze kawałki (w kostkę).
Kość od combra, zostawiam - na takich kościach gotuję buliony.
Cebulę obieram i kroję w kostkę, przesmażam na złoto na łyżce tłuszczu. Do zeszklonej cebuli, dorzucam mięso - przesmażam je.
 Do przesmażonych: mięsa i cebuli - wrzucam kaszę.
Następnie stopniowo podlewam zawartość rondla bulionem. W miarę jak kasza wchłania bulion, cały czas go dolewam (aby nic nie przywarło do dna). Bulion dolewam do czasu, aż kasza przestanie go wchłaniać.
 Na koniec doprawiam wszystko ostrą papryką. 
Kaszotto podałam z marynowaną papryką.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...