niedziela, 12 kwietnia 2015

jak odsmażyć pierogi ? (po babcinemu)

Tak jak pisałam, miałam w planach ruskie pierogi z sera domowej produkcji. Plany zrealizowałam wczoraj, lepiłam pierogi cały wieczór. Wczoraj zjedliśmy je takie prosto z wody z duszoną cebulką.
Dziś resztę odsmażyłam na rumiano na tłuszczu z obu stron.
 
Wielu pewno pamięta takie obsmażone pierogi ze swoich domów rodzinnych. Nie ważne czy były one serwowane przez nasze babcie czy mamy.
Nie ważne czy były (nadziane mięsem, kapustą i grzybami, ziemniakami i twarogiem) zawsze były później przysmażane na tłuszczu (często z dodatkiem skwarek). A jeśli były to pierogi w wersji na słodko przysmażane były  na maśle i posypane cukrem.
Dla wielu takie pierogi to smak dzieciństwa i wspomnienie domu rodzinnego.
 
Wykonanie:
Wlewam na patelnię odrobinę tłuszczu (u mnie tym razem tłuszcz z gęsi ze skwarkami). Czekam, aż się rozgrzeje i wrzucam pierogi.
Przysmażam pierogi najpierw z jednej, później z drugiej strony. Mają być mocno przyrumienione z obu stron. Podałam je z wiejskim zsiadłym mlekiem.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...